אז איך לקדם את האתר בגוגל? בואו נתחיל
- בחירת כתובת אתר – דומיין
לפני שאתרכם עולה לאוויר, עליך לבחור לו כתובת, אשר ידועה גם בתור "שם הדומיין". זוהי בעצם הכתובת שהגולשים יקלידו כדי להיכנס לאתר שלכם. זהו אחד הדברים הראשונים שהגולשים רואים אף עוד לפני שהם מגיעים לאתר שלכם. לכן, זהו גם המקום הראשון בו גוגל מסתכלת כדי להבין במה אתרכם עוסק וכדי להחליט כיצד לדרג אותו. כתובת הכוללת מילים קריאות, לרבות שם העסק ואחת ממילות המפתח של תחום העסק, עשויות לשפר את דירוג האתר, לדוגמה: אם שמך הוא יוסי ואתה פרילנסר עצמאי שעוסק ב – פיתוח תוכנה לעסקים, רצוי לרכוש את הדומיין www.yosisoftware.co.il. כמובן שלעיתים (או כמעט תמיד) השם שאנו רוצים כבר תפוס… ואז אין ברירה ומחפשים שם אחר ?
- יצירת כותרת ותיאור עבור כל עמוד
האם ידעת שביכולתך לכתוב כותרת ותיאור ייחודיים עבור כל דף באתר שלכם? (בתהליך בנייה וקידום אתרים, אנו נוטים לעשות זאת כבר בשלב הבניה כך שהאתר יהיה מוכן לקידום אורגני). מדובר בטקסטים קצרים אשר מתארים במדויק ובבהירות מה העסק שלכם עושה, מה הנושא של אותו דף ספציפי, תוך שימוש במילות מפתח וביטויים, ממחקר מילות המפתח שביצענו. האם אי פעם "ריחפתם" עם העכבר מעל לשונית בדפדפן שלכם? הביטוי הקצר שקופץ מתחת לסמן העכבר שלכם הוא כותרת העמוד. התיאור אמנם אינו גלוי, אך גם הוא חשוב מאוד עבור מנועי החיפוש! למעשה, הכותרת והתיאור הם מבין הדברים הראשונים שגוגל משתמשת בהם כדי לקבוע את דירוג האתר שלכם. בנוסף – ברגע שאתרכם מופיע בעמוד תוצאות חיפוש, גולשים יקראו את הכותרת ואת התיאור שלכם כדי לדעת במה עוסק האתר וכדי להחליט אם להיכנס אליו או לא. בין אם זה באמצעות התוסף Yoast בוורדפרס, או מ SEO Wiz של וויקס, מדובר שאחת הפעולות הפשוטות והחשובות ביותר.
שני הכלים הנ"ל מראים תצוגה מקדימה של הכותרת והתיאור, כפי שיופיעו בגוגל ומה שנותר לנו לעשות זה לנסח כותרת טובה ותיאור שיצרו סקרנות או משיכה לקוראים ללחוץ עליה ולהגיע לאתר שלנו. לסיכום: צרו תיאורים וכותרות עבור כל עמוד.
- השתמשו בטקסט עוגן
בעודכם כותבים את הטקסט עבור האתר שלכם, בדקו היכן תוכלו להשתמש בטקסט עוגן Anchor text בתוכו. אפשר לקרוא לזה פשוט יותר – לינקים. טקסט עוגן (או קישור) הוא פשוט טקסט שעליו יכולים ללחוץ המבקרים כדי להגיע ישירות לדף אינטרנט אחר, בין אם הוא באתר שלך או בין אם הוא בכל אתר אחר באינטרנט. קישורים פנימיים יכולים לעזור למשתמשים לנווט באתר ולמצוא את מה שהם מחפשים. גם הוא צריך לכלול מילות מפתח וביטויים הקשורים למה שאתה עושה. אם בבעלותכם חנות בגדי מעצבים, לדוגמה, המילים, "קבלי הצצה למבחר שמלות המעצבים שלנו", בעמוד הבית שלכם יכולות לקשר באמצעות טקסט עוגן לחנות המקוונת שלכם שלך באינטרנט.
קישורים הם דרך נהדרת לקדם את האתר שלך במנועי החיפוש, אך זכור כי כמות מופרזת של קישורים או עוגנים שלא ממש עוזרים לקוראים שלכם, עלולים להדליק נורה אדומה אצל גוגל.
- הוסיפו טקסט חלופי לכל התמונות שלכם
מנועי החיפוש מעולים בלקרוא טקסט באתר האינטרנט שלכם, אך הם עדיין לא ממש למדו כיצד לקרוא את התמונות באתרכם. כדי להבין מה מוצג בתמונה או בגרפיקה כלשהי, מנועי החיפוש מחפשים "טקסט חלופי" ((alt text, תיאור כתוב ותמציתי (כמה מילים בלבד) על כל תמונה באתר. בעת כתיבת טקסט חלופי, הקפיד לתאר במדויק את מה שמוצג בתמונה, אך נסו גם לכלול את שם העסק שלכם או מספר מילות מפתח הקשורות למה שאתם עושים.
טיפ: אין צורך לכתוב טקסט חלופי עבור תמונות המשמשות אך ורק למטרות פונקציונליות או לעיצוב, כגון תמונת רקע המכילה צורות בלבד. אם לתמונה אין שום קשר לנושא האתר שלכם, תוכלו לדלג על הטקסט החלופי עבורה.
- צור מבנה היררכי נכון לאתר
כל עמוד באתר שלך צריך להכיל כותרת, כותרת משנה וכן הלאה. כאשר מנועי החיפוש סורקים את האתר, הם יבינו את תוכנו טוב יותר אם תסבירו להם את היררכיית הטקסט. החלק הרלוונטי ביותר הוא כותרת העמוד שלכם, ועליך להגדיר אותו בתגית H1 (בעורך הטקסט). כותרת H1 צריכה להכיל את תיאור תוכן העמוד ורצוי עם מילת מפתח טובה בתחילתה. שים לב שיש כותרת H1 אחת בלבד בכל עמוד ולא יותר. לאחר כותרת H1 יבואו כותרות המשנה H2 ובמידת הצורך גם H3 וכן הלאה. ככל שמבנה הטקסט שלכם ברור יותר, יהיה למנועי החיפוש קל יותר לעכל את התוכן של אתרכם.
אם לאחר ניגשת ליישם את חמשת השלבים האלה ומסיבה כלשהי לא הצלחת ויש לך שאלה כלשהי, אתה מוזמן לרשום אותה כאן בתגובות ונשמח לעזור. וגם אם הצלחתם ביישום השלבים – ספרו איך זה היה. מאד נשמח לשמוע!
בונוס: תרצו שנעשה עבורכם את קידום האתר במנועי החיפוש? קבלו קופון של 15% הנחה ברכישת קידום אתרים אורגני לאתר שלכם. קוד קופון: CCSEO15