מחפש לבנות אתר אינטרנט לעסק? מעולה!

אנחנו מוקה קריאייטיב, חברה לבנית אתרי אינטרנט בוורדפרס

ונשמח לבנות גם לך אתר אינטרנט - מקצועי, מעוצב ומוכן לקידום בגוגל.

עכשיו במבצע 50% הנחה

תראו לי במה מדובר >>

בניית אתר אינטרנט הוא פרוייקט מורכב שכדאי לשים אותו בידיים טובות. הרי מדובר בנכס דיגיטלי שצריך לקדם את הביזנס ואותך למשך שנים קדימה. קוראים לנו מוקה קריאטיב בע"מ מתל-אביב ואנחנו צוות מנוסה לבניית אתרי אינרטרנט בוורדפרס מזה 10 שנים.

תכנתים, מקדמים, מעצבת גרפית ואני, אליו בן-עמי, האחראי על האיפיון, הניהול והעמידה ביעדים של פרוייקט הקמת האתר שלך.

רוצה להכיר אותנו מקרוב – מי הוא ומה כל אחד עושה בצוות? בשמחה! תוכל לקרוא עוד אודותינו או לצפות מכאן ב המלצות מלקוחות.

מה שהכי חשוב לי שתדע, ככה ממש מההתחלה, שאנחנו צוות מקצוענים שאפשר לסמוך עליו. אנחנו כאן להקשיב לך, להבין מה נכון עבור העסק שלך, לעצב ולבנות לך את האתר היפה והטוב ביותר עבורך,
בין אם אתה מחפש לבנות אתר אינטרנט, כדי למכור מוצרים אונליין, אתר שיספר על השירותים שאתה נותן או אפילו רק אתר אינטרנט לחיזוק המותג שלך – צור קשר ונשמח לעמוד לשרותך!

תחומי המומחיות שלנו

אנחנו אוהבים את העבודה שלנו ורואים בהצלחות של לקוחות שלנו, כדבר המתגמל והכייפי ביותר בעמלנו.

הנה התחומים בהם נשמח לעמוד גם לשירותך 🙂

הצצה לתיק עבודות שלנו

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

משרדים: רח' מזא"ה 27, תל-אביב
(ליד שד' רוטשילד)

מעדיף שאנחנו נתקשר אליך? 

5 שלבים עיקריים בבניית אתר אינטרנט

שלב 1: היכרות והגדרת מטרות האתר

אנחנו מאמינים ביצירת תיאום צפיות גבוהה ככל שניתן בנינו לבינך. ככל שנכיר אותך טוב ואת הפעילות העסקית שלך, כך נוכל להגדיר מדוייק יותר, את המטרות של האתר ותכולתו הנדרשת. לאחר שנים רבות של ניסיון ועשרות (או מאות) אתרים שהקמנו, נוכחנו לדעת שתיאום צפיות ותכנון טוב בתחילת הדרך, מונעים הפתעות לא רצויות ומגדילים את שביעות הרצון בקרב לקוחותינו. שאלון איפיון אתר מעמיק שפיתחנו והשקענו בו מחשבה רבה, הינו אחד הכלים הראשונים בהשגת היעד.

שלב 2: איפיון מבנה אתר ומחקרי מילות מפתח ומתחרים

סוף בניה באיפיון תחילה. איפיון אתר הינו התהליך הראשון והחשוב ביותר בתהליך בניית אתר אינטרנט מוצלח. עם המידע שקיבלנו משלב ההכרות, נבצע מחקר מילות מפתח בגוגל, על התחום הספציפי שלך, בכדי ללמוד איך הלקוחות שלך מחפשים בגוגל את מה השירותים או המוצרים שאתה רוצה להציג באתר. עם התובנות שנקבל ממחקר מילות המפתח נשרטט את המבנה ההיררכי של האתר, כך שנוכל לראות את האזורים, שמות הקטגוריות וסוגי העמודים, במבנה מסודר, מדף הבית ומטה.

שלב 3: איפיון ועיצוב עמודי האתר

בשלב הראשון, נציג איפיון בתצוגת Wire Frame (מצטער, לא מצאתי לזה את המילה בעברית) לעמוד הבית והעמודים הראשיים, כך שנוכל לוודא שבכל עמוד כזה, יוכנסו כל האלמנטים הנדרשים, ליצירת אתר המניע את הגולש לפעולה הרצויה. שרטוט זה כולל תיאור מינימלי סכמתי של האלמנטים (ע"י מסגרת בלבד), ללא צבעים או תכנים סופיים והוא מוגש לאישור לקוח. לאחר מכן נכנס שלב העיצוב שבו אנו "יוצקים" לתוך האיפיון, את העיצוב הסופי לאתר. עיצוב האתר כולל תמונות, צבעים, פונטים, אייקונים ומדמה את התוצאה הסופית בדיוק מרבי. גם העיצוב כמובן, מוגש לאישור הלקוח.

שלב 4: בניית אתר
וורדפרס אלמנטור

לאחר קבלת אישור על העיצוב – יוצאים לדרך ומתחילים את הבניה על האתר. מומלץ שכבר בשלב הזה מרבית התכנים לאתר יהיו מוכנים, כך שתהליך העלאת התכנים לאתר לא תהיה מלווה בהפתעות או אילוצים שיגרמו ל"שבירת העיצוב". כל האתרים שאנחנו בונים הינם על וורדפרס בלבד עם הבילדר הטוב בעולם "אלמטור".  שהאפיון טוב והתכנון טוב, תהליך הבניה מתקדם מהר ומאפשר לנו לסיים את העבודה, בדרך כלל עוד לפני תאריך היעד שהתחייבנו לו. אנו החברה היחידה (לפחות שאני מכיר) שמוכנה לפצות כספית לקוחות על כל עיכוב בהגשה שהגרם בגללנו – זה ממש מופיע בהסכם.

שלב 5: בדיקות איכות, הטמעת קודים ומסירת האתר

אנו מבצעים בדיקת איכות לכל אתר, לפני העלאה שלו לאוויר. בודקים שפניות מגיעות מכל הטפסים, שכפתורי ההתקשרות מגיעים ליעדם, שאין קישורים שבורים ובקיצור – הכל מנגן כמו בתזמורת הפילהרמונית. רגע לפני שיגור, מטמיעים קודים של גוגל, פייסבוק ומה שנדרש, מהדקים חגורות ומשגרים לאוויר. זהו זה, אתר חדש, חתיך ושווה עלה לרשת והוא כולו שלך. כן, זה מרגש, אז תתחדש!

לקוחות ממליצים

בזמן שכל המשווקים האחרים, יספרו לך שהם הכי טובים בעולם, אנחנו ניתן ללקוחות שלנו, בעלי חברות ועצמאים, ממש כמוך, לספר לך על העבודה איתנו (לא נגענו):

עופר רשף, מרצה, מנחה סדנאות, ומאמן 

אליו הוא אדם מאוד מקצועי עם הבנה רחבה של עולם בניית וקידום האתרים. יסודי, אכפתי ומשקיע אף מעבר לנדרש ולמתבקש. כייף מאוד לעבוד איתו ויש תחושה מתמדת של שותפות אמיתית.

 

גילי פיינשטיין, מאמנת לשינוי קריירה

במועד שנקבע מראש עלה האתר לאוויר ומאז אנחנו ממשיכים לשפר ולפתח אותו בהתאם לתגובת הקהל והשפעת פעולות הקידום. נכון להיום, רוב לקוחותיי מגיעים אליי דרך האתר ואני מודה על כך לאליו והצוות.

 

7 יבשות שילוח בינלאומי בע"מ, רני ממן

מתוך היכרות מעמיקה עם אליו ממליץ בחום. איש מקצוע ברמה מאד גבוהה, איכפתי, חרוץ ומה שהכי חשוב מביא את התוצאות. אני מקבל מדי יום שטף של לידים איכותיים ונוכחות עוצמתית ברשת. אליו דאג לבנות לנו אתר מדוייק ולקדם אותו עם עשרות ביטויים שהגענו איתם למקום הראשון תוך חודשים ספורים

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

הטיפים שיחסכו לך זמן וכסף בבניית אתר אינטרנט

בין אם כבר יש לכם אתר אינטרנט מיושן, שאתם רוצים לשדרג, או שאתם מעוניינים בבניית אתר אינטרנט חדש לעסק שלכם, ברכותי. זאת אחת מההחלטות החשובות ביותר בשיווק העסק שלכם וכדאי מאוד להשקיע בכך משאבים נדרשים ולבנות אתר באופן איכותי ומקצועי עד כמה שאפשר.

בעלי עסקים וחברות רבים סבורים, שבניית האתר הוא האתגר הגדול ועם סיום העבודה עליו מסתיים גם האתגר. האופן בו תגיע תנועת גולשים לאתר, אינה נלקחת בחשבון במהלך בניית האתר ואף לפניו. אם אתם חושבים על קידום האתר באמצעות הערוץ האורגני (וכדאי שכך), אפיון אתר, עם אופטימיזציה למנועי החיפוש, עוד לפני תחילת בניית האתר ובמהלכו, חשובה אפילו שבעתיים. מעוניינים להבין טוב יותר איך לבנות אתר עם אופטימיזציה לגוגל ושאר מנועי החיפוש? המאמר הזה בשבילכם!

האם חשבת מאיפה יגיעו הגולשים?

אנו רוצים להביא תנועת גולשים גדולה ככל שאפשר לאתר. מדוע? מכוון כשאין תנועה » אין פניות » אין מכירות! שיווק אפשר לעשות רק כשיש תנועה – והרבה. חלק מתנועת של הגולשים המבקרים באתר יהפכו לפניות (המרות) של מתעניינים במוצר או השירות ומתוכם, חלק יהפכו ללקוחות משלמים. ככל שיהיו לנו יותר גולשים (תנועה) בראש המשפך השיווקי, כך יהיו לנו יותר לקוחות משלמים בקצה השני. בניית אתר אינטרנט והעלאתו לאוויר היא בעצם רק תחילת העבודה על השיווק. מי שמצפה שהגולשים יגיעו לאתר, רק מעצם העובדה שהוא בנה אתר מהמם, צפוי לחוות אכזבה, כוון שבעצם שום דבר לא יקרה! כדי שיהיו גולשים באתר שלנו נצטרך לגרום לזה לקרות, באופן יזום ומתוכנן מראש. גם אחרי שנים של עבודה עם אלפי בעלי עסקים, אני עדיין מופתע לגלות שכמה זה פשוט, ככה לא מובן. 

דירוג גבוה של האתר בגוגל יכול להיות ההבדל בין אתר שמביא אלפי מבקרים מדי חודש לבין אתר אינטרנט שומם, עצוב ובלי גולשים כמו אבן שאין לה הופכין. דירוג גבוה במנוע חיפוש (נו, גוגל בקיצור), בביטוי רלוונטי, פירושו שיותר אנשים נחשפים לשירותים או המוצרים שלך ובהתאם פונים לרכוש ממך. מרבית מבעלי העסקים מבינים שבכדי שתהא תנועת גולשים לאתר שלהם, האתר שלהם צריך להיות מדורג גבוה בגוגל, אולם לא ממש מבינים מה צריך לעשות כדי שזה יקרה.

גם כשהם מחיליטים לתת את האחריות לקידום האתר שלהם, למקדם אתרים, זה בדרך כלל, מגיע בשלב מאוחר, כשהאתר כבר מוכן.

אז נשאלת השאלה, כיצד להביא את האתר שלך לדירוג גבוה כדי להשיג תנועה ולמה זה הדבר שצריך להתייחס אליו, עוד לפני תחילת בניית אתר אינטרנט?

בין אם אתם בונים את האתר בעצמכם, או בוחרים בבניית אתר אינטרנט על ידי מישהו מקצועי, כדאי מאד לבצע פעולות במהלך הבניה ואפילו לפני תחילתה, שיבטיחו לנו בהמשך, תאימות טובה למנועי החיפוש וקידום האתר בצורה קלה ומהירה יותר. הפעולות במאמר זה מתרכזות במיוחד בתאימות אתר למנועי החיפוש, אולם יחד עם זאת, אינן הפעולות היחידות שחשוב וכדאי לעשות במסגרת בניית אתר אינטרנט חדש כגון איפיון חווית משתמש, על זאת ניתן לקרוא במאמר אחר.

מחקר מילות מפתח - ואיך זה קשור לבניית אתר?

אם אינך יודע מה זה מחקר מילות מפתח או איך לעשותו, אני ממליץ לקרוא על כך במאמר אחר שלי באתר, אולם אסביר כאן באופן כללי, שמחקר מילות מפתח, הוא למעשה רשימת הביטויים בהם משתמשים גולשים שמחפשים את המוצר או השירות שלך. רשימה כזאת, כוללת גם את נפח החיפושים הממוצע בחודש, עבור כל ביטוי ברשימה. חשיבותה של הרשימה הזאת לקידום האורגני הינה עצומה, מכוון שבבסיסה היא טומנת בחובה את התובנות שמגלות לנו, לאיזה מוצר או שירות יש יותר ביקוש ולאיזה פחות, כמה מחפשים אותו בחודש ואם בכלל, איך הגולשים נוהגים לכנות את השירות, מה הם מחפשים לדעת – איך הם קוראים לבעיות שהם מתמודדים איתם ולנו יש את הפתרון עבורם. הרשימה הזאת יכולה להביא לתובנות עיסקיות ממשיות, שכדאי לחשוב עליהם טוב, אולם למעשה היא הכלי העיקרי בהכנת התוכן לאתר.

אסטרטגיית תוכן - תנו כבוד למלך!

הכנת תוכן לאתר, צריכה להתבסס על אסטרטגית תוכן לאתר, שקובעת עם איזה ביטויים אנחנו רוצים להגיע למקום הראשון בגוגל ומה אנחנו צריכים לעשות לטובת כך. ככל שביטוי שנבחר, יהיה תחרותי יותר, נצטרך להשקיע יותר משאבים בכדי להביא אותו לראש התוצאות בגוגל וזה אומר בעיקר, הרבה תוכן, מקורי, איכותי ובעל ערך גבוה לגולש. אסטרטגית תוכן לאתר, בעיני אינה אוסף של תיאורים ארוכים על דברים אמפירים ויכולה להסתכם בטבלת אקסל במבנה פשוט שכוללת את העמודות : ביטוי | נפח | שם העמוד | סוג עמוד | תיאור | תוכן | 

גם אם הטבלה הזאת תהיה בתחילה חלקית וגם אם תשתנה בעתיד, הכנתה עוד לפני תחילת בניית האתר, יכולה לייצר תובנות חשובות על המבנה ההיררכי של העמודים באתר, מבנה העמודים, תוכן נדרש להכנה לאתר וכו'. הכנת מחקר מילות מפתח והכנת אסטרטגיית תוכן, יכולים להיות מורכבים מעט למי שאינו מנוסה ולכן מומלץ להיעזר לטובת זאת במקדם אתרים מקצועי.

קובץ מיקוד לאחר בניית אתר אינטנט

מבנה היררכי - התוכנית האדריכלית עבור הקבלן

העמודים באתר מסודרים באופן היררכי, כך שדף הבית עומד בראש הפרמידה, תחתיו עמודי קטגוריות ראשיות, תחתיהם קטגוריות משניות ותחתיהם עמודי תוכן או מוצר. שלוש עד ארבע רמות מספיקות בד"כ למרבית האתרים. מבנה היררכי יכול להיות מיוצג בתרשים סכמתי לפי סוגי העמודים באתר, שמותיהם ומיקומם באתר. מבנה היררכי דומה מאד לתצוגת דסקטופ של התפריט באתר. הוא ממחיש בצורה ויזואלית מהירה, על עמוד אחד, את שמות הקטגוריות הראשיות והמשניות של  עמודי התוכן, החנות, עמודי הבלוג, תיק העבודות וכו'. ככל שהביטוי הנבחר לקידום תחרותי יותר, נבחר למקם אותו בעמוד גבוה יותר בהיררכיה. ככל שהביטוי תחרותי פחות, בעל נפח חיפוש נמוך יותר ומסוג זנב אורך, נקדם אותו באמצעות עמודים הנמצאים נמוך יותר בהיררכיה. מנועי החיפוש מקנים חשיבות למבנה היררכי נכון של אתר וכל שינוי בהיררכיה בעתיד עשוי לגרום נזק לקידום.

מבנה היררכי של האתר הינו כמו תוכנית אדריכלית למבנה שבה ניתן לראות את כמות, סוגי החללים ומקומם. התכנית (כמו בבניין, כך גם לאתר אינטרנט) מאפשרת להיערך בצורה טובה, לפני תחילת הבנייה ולהימנע ככל שניתן מהפתעות שלא נלקחו בחשבון. אני נוהג להכין היררכית אתר, באמצעות פאוור פוינט, כשלמעשה כל סוג עמוד (תוכן / בלוג / חנות) מוצג כמלבן. בכל מלבן טקסט עם שם העמוד וצבע שונה, בהתאם לסוג העמוד.

בנית היררכיה לאתר לפני בניית אתר אינטרנט (קטן)

כתיבת תוכן לאתר - דגשים לכתיבה מותאמת לקידום בגוגל

רבות מבעלי העסקים נוהגים להתחיל בבניית האתר לפני שיש להם אפילו מאמר אחד מוכן או אפילו טקסט אודות… כן, אני בהחלט ממליץ לשבת ולהכין תכנים לפני בניית האתר, למרות הקושי ולכאורה העיכוב שהדבר יכול לגרום. בכל פרוייקט בניית אתר שבו התחלתי לפני שהתכנים היו מוכנים, היה עיכוב שנגרם מכך שהתכנים לא היו מוכנים.

תוכן טקסטואלי, הוא הדבר החשוב והמשמעותי ביותר על קידום האתר בהמשך. אופן כתיבת תוכן מותאם לקידום אתרים כוללת מספר המלצות שאפרטם בהמשך, אולם הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שהתוכן צריך להיכתב לבני אדם ולא לגוגל. תוכן חסר ערך לגולש, שנכתב רק ממקום של כוונת קידום בגוגל, ויכלול לדוגמא צפיפות גדולה מידי לביטוי, לא רק שלא יעזור לקידום אלא יכול אף להזיק. להלן המלצות לכתיבת תוכן לעמוד עם התאמה טובה לקידום בגוגל

  • בגוגל הגודל כן קובע! לכמות הטקסט בעמוד יש חשיבות גדולה, כוון שבגוגל יודעים שכדי לתת ערך לגולש, יש לכתוב בצורה ארוכה ומפורטת (ממש כמו המאמר הזה :))… לכל עמוד יש לכתוב תוכן בהיקף מינימלי של 400 מילים. ככל שהביטוי תחרותי יותר, נדרש לכמות תוכן גדולה יותר. כמעט על כל ביטוי תחרותי שנחפש בגוגל, נראה שמקום הראשון יש עמוד עם לפחות 1000 מילים ואם אנחנו מדברים על אנגלית, אז נראה שמדובר על למעלה מ 2,250 (!) מילים בעמוד.
  • נוסח הכתיבה – מה הגולשים רוצים לקרוא? אז כמובן הרבה ערך וידע רלוונטי, אך רצוי עד כמה שניתן, עם הומור, עדכני ורלוונטי, ישר ולעניין. יש להימנע מזילות וחוסר התאמה בין כותרת לתוכן.
  • לכל דף יבוצע מיקוד לביטוי בצפיפות של 3% – 2%. מומלץ בכל מקרה, לא פחות מ 1% ולא יותר מ 4%.
  • כותרת – חובה להשתמש בביטוי המרכזי לעמוד בתוך הכותרת ורצוי גם שיהיה בתחילתה. כותרת טובה, יוצרת סקרנות, כתובה בצורת שאלה, ויכולה להיות אפילו מעט פרובוקטיבית. שימוש במילות כח ומספרים בכותרת, יעלה משמעותית את הסקרנות של הקורא להיכנס ולקרוא את התוכן
  • פסקה ראשונה  – מתחת לכותרת הראשית מומלץ לכתוב באורך 2-3 משפטים שעוזרים לקורא להבין אם הוא הגיע לעמוד נכון עם תוכן רלוונטי עבורו. מומלץ לכלול את הביטוי למיקוד כבר בפסקה הראשונה.
  • חלוקה לפסקאות – חובה לחלק את התוכן לפסקאות. בכל פסקה מומלץ עד 150 מילים.
  • כותרת משנה – נדרש עבור כל פסקה. יש לשבץ את הביטוי למיקוד ב 50%  מהכותרות משנה לפחות (אך לא יותר מ 75%)
  • ביטויים מודגשים – רצוי להדגשים ביטויים מסוימים, גם לחוויית קריאה טובה יותר וגם כי גוגל מתייחס אליהם קצת אחרת.
  • סרטונים ותמונות- בין כל שתי פסקאות מומלץ להכניס תמונה רלוונטית לתוכן. אם אפשר רצוי גם וידאו. תמיד רצוי שימוש בתמונות אותנטיות, על פני תמונות מבנק תמונות.
  • אינפוגרפיקה –  עד כמה שניתן, רצוי להוסיף עזרים ויזואלים כגון גרפים, אייקונים וכו' שמשלימים את המילה הכתובה.
  • מומלץ להוסיף אזור של שאלות ותשובות – FAQ
  • החלטת לקבל השראה לתוכן מהאתר אחר? חובה לשכתב, באופן שמקשה לראות את הדימיון למקור. בכל מקרה אם החלטת לקבל השראה, יש לשכתב תוכן ממספר של אתרים ולא מאתר אחד בלבד. לצורך השראה אני ממליץ להיעזר בתכנים באנגלית, אולם אם משתמשים בגוגל טרנסלט, יש לעשות הגהה קפדנית לעברית.

בחירת שמות עמודים, קטגוריות ומוצרים במהלך בניית אתר אינטרנט

לנוסח שאנו נותנים לעמודים, לקטגוריות, למוצרים בחנות וכו' יש השפעה גדולה על הקידום של האתר. אם נשכיל להשתמש בחכמה בביטויים ממחקר מילות המפתח שעשינו בסעיף 1 יהיה לזה השפעה מצויינת על הקידום של האתר. שמות עמודים וקטגוריות הם לא דברים שמשנים בד"כ אחרי בניה ולכן כדי להחליט עליהם טרם תחילת הבניה ולרשום אותם במסמך אסטרטגית תוכן (סעיף 2) היררכית האתר (עמוד 3). את שם האתר. אם נבחר להשתמש בשביל פירורי לחם (מומלץ!) אז נראה ששם העמוד יופיע שם אוטומטית וזאת סיבה נוספת שחשוב להקפיד על שם עמוד נכון ותקין. 

מבנה כתובת URL של כל דף כוללת את הסלאג. סלאג Slug הוא הטקסט האחרון המופיע לאחר סימן / שבא אחרי שם הדומיין של האתר. כברירת מחדל בוורדפרס, שם הסלאג ניתן כשם העמוד, אך לא כך הוא חייב להיות. מומלץ להשתמש בביטוי לקידום גם בסלאג, אפילו אם הוא בעברית. בכדי שנוכל לעשות זאת, יש להגדיר זאת מיד עם תחילת ההגדרות של האתר בוורדפרס תחת Permalink ולשנות את ברירת המחדל מ Plain ל Postname. שינוי סלאג לאחר בניית האתר הוא אפשרי אך בהחלט לא מומלץ, מכוון שהוא עשוי לגרום לשגיאות 404 ולאובדן של מיקום העמוד בגוגל (מבחינת גוגל מדובר בעמוד חדש)

שינוי סלאג לפני בניית אתר אינטרנט

בחירת שמות תגים

באתר לא כל המילים נולדו שוות ולמיקום של אותה מילה יהיה כח שונה בין אם היא תהיה בכותרת ראשית, כותרת משנה או בפסקה. כותרת ראשית של עמוד הינו הטקסט בעל המשמעות הגדולה ביותר לקידום והיא מסומנת בתג H1, כותרת משנה בתג H2, פסקה בתג P וכו' . שימוש בביטוי לקידום באופן מושכל בשמות התגים של התוכן והיררכיה נכונה של תוכן, תבטיח קידום יעיל של העמוד בגוגל.

מעבר לתגים לתכנים, קיימים גם תגים Tags נוספים באתר, המאפשרים לנו לכרוך יחד עמודים, פוסטים או מוצרים שונים ולהציג אותם יחד – כמו קטגוריה במידה מסויימת. השימוש בתגים לקידום אורגני היה נהוג בעבר בצורה נרחבת, אולם כיום הרבה פחות בגלל שיעילותו פחתה, אולם יחד עם זאת, ניתן לנקוט בגישה – אם לא יועיל, בטח לא יזיק.

בניית הדר ופוטר Header & Footer באתר

הדר ופוטר הם האזור העליון והתחתון הנשארים זהים בכל עמודי האתר (אלה אם הוגדר אחרת).  גם לשמות שנות נותנים לעמודים בתפריט יש חשיבות לקידום ומומלץ להשתמש גם כאן, עד כמה שאפשר, בביטויים מהמחקר בסעיף 1. ישנה בוחן שאני אוהב לעשות בכדי לדעת אם השמות בתפריט הראשי הגדרנו נכון והוא נעשה בכך שנשאל את השאלה:

האם ניתן, לפי התפריט העליון בלבד, לדעת במה עוסק האתר? אם נראה תפריט לדוגמא שכתוב בו: דף הבית | שירותים | אודות | בלוג | צור קשר, לא נוכל כמובן לדעת לעולם במה מדובר.

בפוטר אני ממליץ לכלול קישורים לעמודים פנימיים, קטגורית ראשיות וכל עמוד שחשוב לקדם. מקדמי אתרים רבים אוהבים "ביג פוטר" עם קישורים פנימיים רבים מכוון שזה מייצר כח שמועבר לעמודים שאנחנו רוצים לקדם במיוחד ומאפשר שימוש באנקור טקסט נוסף המכיל את הביטוי לקידום.

בחירת דומיין, פלטפורמה ואחסון לאתר

אם לאתר שלנו אין עדיין דומיין, רצוי שנרכוש דומיין ששמו ירמז על התחום שבו אנחנו עוסקים. אם אנחנו עוסקים באימון לדוגמא, המילה coaching יכולה לעזור, אם בעיצוב, צירוף עם Design יהיה נהדר וכו' לא בהכרח חייבים את שם המותג, במיוחד אם לא מדובר במותג חזק ומוכר. אם אנו מעוניינים לקדם אתר בישראל לקהל דוברי עברית, סיומת האתר המומלצת ביותר היא co.il ולא com או אחרים.

גם לפלטפורמה עליה נבנה את האתר, יש חשיבות למידת הקלות והמהירות שבה ניתן לקדם את האתר בעתיד. מדובר בשיקול שבעלי עסקים רבים לא חושבים עליו במסגרת מערך השיקולים בבחירת פלטפורמה זאת או אחרת. ישנם פלטפורמות אתרים סגורות (שופיפיי, וויקס, קונימבו וכו) וישנן פלטפורמות פתוחות, כמו וורדפרס. הפלטפורמה המועדפת על כל מקדמי האתרים בישראל (וכולל אותי) היא וורדפרס, כוון שהקידום שלהם הוא המהיר והקל ביותר, אולם זה לא יהיה נכון לאמר שלא ניתן לקדם גם אתרים על פלטפורמות סגורות אך פופולריות וויקס Wix, קונימבו או אחרים. כן, ניתקלתי כבר בפלטפורמות סגורות שאפשרות הקידום שלהן בגוגל היא עלובה עד בלתי אפשרית ואני לא ממליץ לבנות עליהן אתר, זולות ככל שיהיו.

השפעת האחסון של האתר, על הקידום שלו בגוגל באה לידי ביטוי, במיקום גאוגרפי של השרת. לאתר שפונה לקהל בישראל כמובן שעדיף שרת שיושב בישראל מאשר בארה"ב. יש לכך השפעה על זמן טעינת האתר וגם רלוונטיות גדולה יותר למנועי החיפוש. אם לדוגמא, האתר שלנו פונה לקהל בצרפת, רצוי שנאחסן את האתר על שרת בצרפת.

תאימות אתר האינטרנט למובייל

כמובן שכל אתר שנבנה היום, הוא רספונסיבי, אולם זה עדיין לא אומר שהוא מותאם למובייל באופן מלא! כדי שגוגל ידרג את האתר גבוה, הוא חייב לעמוד גם במבחנים שגוגל עושה לו, בתצוגת המובייל וזה כולל, גודל פונטים, מידת צפיפות תפריטים וכפתורים שקרובים מידי זה לזה. הכל חייב להיות קריא וברור גם (ובמיוחד) במובייל ולעמוד במבחן האצבע – שזה אומר שניתן ללחוץ עם אצבע על כל כפתור, מבלי שיהיה צורך 'לצבוט' את המסך ולהזיזו מצד לצד.

בניית אתר אינטרנט מבוסס תבנית

סעיף זה מתייחס בעיקר למתכננים לבנות את האתר שלהם בעזרת תבנית. תבנית יכולה להיות קיצור דרך בזמן בניית האתר מכוון שהיא מאפשרת קבלת מבנה אתר עם עיצוב מוכן מראש ואפשרות להחליף תוכן דמה בתוכן חדש. דבר זה לא עולה תמיד בקנה אחד עם הקידום האורגני. לדוגמא: 

  • תוכן ברירת מחדל, שלא מוחלף בתוכן מקורי, או לא נמחק מהאתר גם לאחר סיום הבניה ויוצר תוכן משוכפל, תוכן זבל ואינדוקס 'לא נקי' של מנועי החיפוש.
  • הסלאגים, לא מוחלפים פעמים רבות ואז מתקבל סלאגים ללא משמעות או משמעות שונה מהנדרש.
  • תמונות דמה לא נמחקות מהמדיה, גם לאחר שהוחלפו ומאונדקסות בהמשך

סיכום המלצות לפני בניית אתר אינטרנט

אם קראת עד כאן, אז שאפו על הרצינות ואני מקווה שהמידע שלי נתן לך ערך שישמש אותך, בקבלת החלטות נכונה בדרך לאתר החדש שלך. ישנם בוני אתרי אינטרנט רבים בשוק, המגיעים מדיספלינות שונות, אולם מעטים מהם בעלי ידע וניסיון גם בבניית אתר וגם בקידום אתרים. לדעתי יש חשיבות גדולה לבניית אתר עם מישהו מעולם הקידום ואף לתת לו לקדם את האתר מעבר לבניה. הדבר מחייב את בונה האתר לתת תשומת לב רבה לכל הנקודות שהזכרתי כאן מעלה. ככה אני בונה אתרים מזה שנים עם הצוות שלי, הכולל גם מעצבת גרפית, תכנת ומקדם אתרים) וכך אשמח לבנות אתר אינטרנט גם עבורך. לפרטים נוספים, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לעמוד לשירותכם.

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר