קידום אתרים?
טוב ששאלת!

כאן נמצאות התשובות למה שחיפשת

*התוכן באתר פונה לנשים וגברים כאחד ומטעמי נוחות בלבד, נכתב בלשון זכר. נשים יקרות – עימכן הסליחה!

אנחנו צוות מוקה קריאייטיב, נעים להכיר!

אם הגעת לכאן, בחיפוש אחר מישהו שיעזור לך להשיג לקוחות חדשים לעסק, הגעת למקום הנכון!

אתר אינטרנט הוא הבסיס בכל תשתית שיווק חכמה, והבאת תנועת גולשים גדולה ואיכותית לאתר, זאת המומחיות שלנו.

העבודה שלנו עם לקוחותינו מתאפיינת באכפתיות אמיתית והקשבה, שאיפה לתוצאות מעולות ושירות ללא פשרות.

נשמח לעזור גם לך להשיג את יעדיך העסקיים באמצעות שיווק חכם ואפקטיבי. הכל מתחיל בשיחת טלפון נעימה, צ'אט בווצאפ או מילוי פרטים בטופס כאן למטה. 

אז יאללה שנדבר? מקסימום זה יצליח.

לקבלת ניתוח צרכים וייעוץ שיווקי ללא התחייבות התקשרו 073-7839696

או מלאו פרטים ונתקשר חזרה:

מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו?

עידו טייר מאמן מנטלי, מרצה ומדריך לשיפור ביצועים מייסד ומנכ"ל עמותת האלופים.
אני ממליץ בחום על מוקה קריאטיב ובמיוחד על אליו היקר, איש הגון, מקצועי, כיף לשוחח ולעבוד מולו והוא ישקיע את כל כולו כדי שהעסק שלכם יטוס בדיגיטל.

idotayar.com
הקודם
הבא

תוכן עיניינים

קידום אתרים אורגני? טוב ששאלת!
כאן התשובות למה שחיפשת

תחום הקידום אורגני, עשוי לעניין אותך אם אתה, אחד מהשניים:

  1. אתה בעל עסק או חברה, שמחפש שירות קידום אתרים אורגני לקידום האתר שלך
  2. אתה מחפש לעבוד בתחום בתור מקדם אתרים, שרוצה לדעת במה זה כרוך

בין אם אתה מזה או מזה, אני מאמין שהמידע רלוונטי, יעניק לך ערך ויתרום לידיעותך בתחום.

מה זה קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני או באנגלית SEO הוא קיצור הביטוי באנגלית Search Engine Optimization או בתרגום לעברית, אופטימיזציה למנוע חיפוש. למה הכוונה? אופטימיזציה (מיטוב בעברית) למנוע חיפוש, היא למעשה סדרה של פעולות שאנו מבצעים על אתר ומחוץ לאתר, שיאפשרו לעמוד מסויים בו להגיע להתקדם לראש דף התוצאות במנוע החיפוש SERP (Search Engine result page) עבור ביטוי מסויים.

מה טוב בזה? כשהאתר שלך יגיע לראש תוצאות החיפוש, בביטויים רלוונטיים, ובעלי נפח חיפוש משמעותי, האתר יקבל כניסות גולשים על בסיס קבוע – וזאת ללא כל תשלום לגוגל. 

ביטוי רלוונטי הוא ביטוי שגולש ישתמש בו בחיפוש אחר השירות או המוצר שנמצא באתר, לדוגמא; 

אדם המחפש טיפול בדיקור סיני לטיפול בכאבי הגב שלו, יחפש ככל הנראה, "דיקור סיני לכאבי גב". 

לעיתים גולש אחד יחפש ביטוי המתאר את הבעיה שלו (במקרה שלנו כאבי גב) וגולש אחר יחפש את הפתרון (דיקור סיני) ולכן אנו צריכים לשבץ בחוכמה את שני הביטויים הללו באתר, בכדי שגם זה וגם זה יגיעו לאתר שלנו. אופן בחירת ביטויים לקידום האתר נקרא מחקר מילות מפתח, והוא נעשה בשלבים הראשונים לעבודת הקידום.

למה בכלל אני צריך קידום אורגני?

תנועת גולשים היא בעצם החמצן של האתר והסיבה לשמו בנינו אותו. אתר ללא תנועת גולשים גדולה, לא ישיג את המטרות לשמו נבנה ולא משנה כמה מעניין ויפה הוא. 

החלטה להקים אתר, מבלי לדאוג שתהא בו תנועה, שקולה בעיני להחלטה לפתוח מסעדה באמצע המדבר. 

בכדי להביא תנועה לאתר, אנו יכולים לעשות הרבה סוגים של פעולות, אולם ניתן בעיקר לציין שני סוגים:

  1. קידום ממומן – בתשלום (קמפיין פרסומי) ברשתות החברתיות או בגוגל 
  2. קידום אורגני, להבאת תנועה (באופן טבעי), כזאת שלא נצטרך לשלם עליה לגוגל אפילו שקל. 

לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות ולעיתים ניתן ואף רצוי לשלב בשניהם. 

באמצעות קידום ממומן, ניתן במהירות רבה להגיע לראש דף תוצאות החיפוש בגוגל, או להביא תנועה רבה מרשתות חברתיות, אולם נצטרך לשלם סכומי כסף לא מבוטלים, עבור כל גולש שיגיע כך לאתר. חסרון נוסף, הוא שתנועה זאת, תיפסק מיד עם עצירת הקמפיין. 

להגיע גבוהה בגוגל, עם קידום אורגני, זה יכול להיות עניין של מספר חודשים (ואף יותר עם ביטויים תחרותיים מאד) אולם לכשזה קורה, אנו מקבלים תנועה רבה, איכותית ויציבה יחסית, ללא כל תשלום לגוגל.

מוכח מעל לכל ספק – הקידום האורגני, הוא הערוץ בעל החזר ההשקעה ROI הגבוהה ביותר והמשתלם ביותר לאורך זמן. באתרי מכירות לדוגמא, הקידום האורגני הוא ערוץ התנועה המביא את כמות המכירות הגדול ביותר, בהשוואה לכל ערוץ אחר.

הקשר בין קידום אורגני להמרות באתר

יש קשר ישיר בין מיקום האתר בביטוי מסויים לכמות הכניסות לאתר. ככל שהביטוי יהיה מדורג גבוה יותר בגוגל, כך סטטיסטית נקבל יותר תנועה לאתר. המודעות שיקבלו הכי הרבה הקלקות, מדף תוצאות החיפוש, יהיו המודעות הנמצאות במקום הראשון, פחות מזה המודעות במקום השני וכן הלאה. את הכניסות לאתר שיגיעו מגוגל ננסה להניע לפעולה כלשהי שאותה אנו מעוניינים שהגולש יעשה (מה שנקרא המרה), וזה יכול להיות מילוי טופס יצירת קשר, התקשרות טלפונית, פניה בווצאפ, רכישת המוצר באתר (באתר חנות) ואפילו יכול להיות רק הצטרפות לרשימת התפוצה. 

באופן כללי ניתן לאמר, שככל שיהיו יותר כניסות לאתר, מקהל רלוונטי, כך יהיו לנו יותר המרות.

קידום אתרים אורגני לביטוי עמילות מכס

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

אחרי שהבנו באופן כללי, מה זה קידום אורגני ולמה הוא ערוץ השיווק הכדאי ביותר, ניכנס קצת פנימה ונבין, מה זה אומר לעשות קידום או במילים אחרות מה עושה מקדם אתרים? 

העבודה של הקידום מורכבת למעשה משלושה תחומים:

  1. עבודה על תוכן (טקסטים בעיקר אבל גם תמונות וסרטונים)
  2. אופטימיזציה On-site SEO לעמודי האתר
  3. פעילות ובניית מערך קישורים מאתרים חיצוניים המצביעים על Off-site SEO

פירוט:

  1. התוכן הוא בעל החשיבות הגבוהה ביותר לקידום האתר וככל שיהיה יותר תוכן רלוונטי, מקורי ואיכותי הרי זה משובח. תוכן עם רלוונטיות גדולה זה אומר שהגולש ימצא באתר שלנו את מה שהוא מצפה למצוא בו. שמה שכתבנו והאופן שבו כתבנו, ענו על מה שהוא רשם במנוע החיפוש. וזה בידיוק מה שמומחה מקצועי לקידום אורגני עושה. כדי לזהות מה כותבים הגולשים, כשהם מחפשים את המוצר או השירות שלנו, אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח, הינו רשימת ביטויים רלוונטיים, עם נפח חיפוש ממוצע בחודש לכל ביטוי. 
  2. אופטימיזציה On-Site – סדרה של פעולות טכניות, הכוללות יצירת תגים נכונים לכותרות, לתמונות, יצירת היררכיית תוכן, שיפור חוויית משתמש, שיפור מהירות טעינת האתר, ואף פעולות לשיפור יחס ההמרה
  3. קישורים ופעילות Off-Site – פעולות קידום המבוצעות מחוץ לאתר כגון, הפנית גולשים מאתרים איכותיים אחרים. העבודה מחוץ לאתר (אוף סייט SEO) יכולה לכלול לדוגמא;
  • קישורים מאתרים שמפנים לאתר שלכם, רצוי אתרים איכותים ובעלי אוטוריטה גבוהה ככל שניתן (Domain Authority)
  • איזכורים (לרבות שם המותג) באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות.
  • ניהול איכותי של אתר 'גוגל העסק שלי', לרבות מידע על העסק וקבלת ביקורות חיוביות.

 

אפשר להמשיך ולדבר ארוכות על כל אחד מהתחומים וסדרת הפעולות הנכללת בכל סעיף, אולם באופן כללי מאד, הרעיון הוא להנגיש את האתר לסריקה קלה ופשוטה של מנוע החיפוש מחד, לצד מתן חווית משתמש טובה ותכנים בעלי ערך גבוה לגולש. בגוגל חושבים על המשתמשים במנוע החיפוש שלהם ורוצים לתת להם חווית משתמש טובה, בכדי שימשיכו וישתמשו בו יותר ויותר. הם יודעים שאם התוצאות יהיו מהירות ורלוונטיות כלומר, הגולש ימצא מיד את מה שהוא מחפש, הוא ימשיך להשתמש בגוגל. כדי שזה יקרה, גוגל צריך להבין שהתוכן באתר נותן ערך לגולש, האתר נטען מהר מוצג באופן תקין במובייל ועוד עשרות פרמטרים נוספים.

מרבית מהמשווקים באינטרנט פשוט טועים

לעיתים, כשפונה אליי בעל עסק או חברה, לגבי קידום אורגני לאתר שלו, אני מוצא שחלק נכבד מהשיחה נסוב סביב התועלת עבורו בקידום אורגני. עם השנים גיליתי שלמעשה רק בעלי העסקים וחברות ספורים, מבינים מה הערך שבקידום אורגני יכול לתת להם. זה די מוזר, אני חושב לעצמי, שקידום אורגני, מערוצי השיווק הותיקים והמשתלמים ביותר באינטרנט, עדיין נחשב לאוצר בלום, ששמור רק למעטים. 

בסקר שנעשה לאחרונה, נמצא ששלושה מתוך ארבעה משווקים באינטרנט, לא מבינים את הכדאיות ויתרונות קידום אתרים אורגני בגוגל על פני כל ערוץ שיווק אחר… פספוס גדול! 

אני יכול עוד להבין, מדוע זה כך בקרב משווקים שמתמחים ברשתות החברתיות, אולם יצא לי אף לשוחח עם משווק בגוגל PPC שאמר לי שהוא לא ממליץ ללקוחות שלו לעשות אורגני {אייקון של איש עם יד על המצח} מדוע זה קורה למעשה?

  1. חוסר הבנה – מה זה קידום אורגני, מה הערך שלו ואיך עושים אותו?
  2. חוסר אמונה – ביתרונות של פרסום אורגני והערך שהוא יכול לתת לכל בעל אתר
  3. לבעלי העסקים אין אתר שניתן לקדם אותו והם עובדים עם דפי נחיתה או אתר מיושן או לא טוב
  4. משווקים אחרים, לרבות מומחים לרשתות חברתיות, לא מבינים ואף פוסלים את הכדאיות של הקידום האורגני
  5. בעלי עסקים רוצים תוצאות כאן ועכשיו – חוסר יכולת או חוסר נכונות להשקיע היום ולהתחיל לראות תוצאות רק תוך מספר חודשים.

נשמע טוב, איך מתקדמים?

בכדי להתחיל בתהליך, החברה צריכה שיהיה לה:

  1. מחקר מילות מפתח – האופן שבו גולשים מחפשים את המוצרים והשירותים המוצעים באתר
  2. אתר איכותי, עם תוכן רלוונטי (מבוסס על מחקר מילות מפתח) מקורי ובעל ערך לגולש
  3. מקדם אתרים מקצועי, שיעשה את הפעולות הנדרשות, לקדם את האתר לראש התוצאות

 

כשתהליך כזה, על כל שלביו, מתנהל נכון לאורך זמן, ללא ספק, החברה תקבל פניות מגולשים מתעניינים או הזמנות של מוצרים, במקרה של אתר חנות אינטרנטית. היקף המכירות שניתן לקבל באמצעות קידום אורגני משתנה מתחום אחד לשני, וגורמים אחרים כמו איכות ומחיר אולם במקרים רבים, הוא עשוי להגיע לאלפי, עשרות ואף מאות אלפי שקלים בכל חודש (וכל זאת ללא תשלום לגוגל עבור התנועה!)

 

אז עכשיו, כשהבנו את התהליך באופן כללי, ולמה כדאי כמעט לכל חברה או בעל עסק (וכנראה גם לך), להשקיע בקידום אורגני נראה מה צריך לעשות כדי להשיג לקוחות חדשים לעסק. אז התחלנו בעובדה שכדאי שיהיה לך מחקר מילות מפתח, שהוא למעשה רשימה של ביטויים בהם גולשים מחפשים את השירות או המוצר שלך וליד כל ביטוי, נפח חיפושים ממוצע בחודש. 

בהתאם למחקר מילות המפתח, מאפיינים ובונים אתר אינטרנט (או במידת הצורך, משנים את מבנה האתר הקיים)

עידו טייר מאמן מנטלי, מרצה ומדריך לשיפור ביצועים מייסד ומנכ"ל עמותת האלופים.
אני ממליץ בחום על מוקה קריאטיב ובמיוחד על אליו היקר, איש הגון, מקצועי, כיף לשוחח ולעבוד מולו והוא ישקיע את כל כולו כדי שהעסק שלכם יטוס בדיגיטל.

idotayar.com
הקודם
הבא

מה זה אומר להתאים את האתר לגוגל?

באופן כללי ניתן לאמר שאתר מותאם לגוגל, הוא אתר הבנוי באופן מקצועי שמספק חווית משתמש טובה לגולש, עשיר בתוכן רלוונטי מקורי ובעל ערך. בניה מקצועית, מתייחסת לדברים רבים אולם לרבות מאפשרת אינדוקס מהיר ופשוט על ידי מנוע החיפוש, קוד נקי, זמן טעינה מהיר, נראות טובה במחשב וגם בסלולר וכמובן עם קריאה ברורה לפעולה. אתר טוב ואיכותי יכול להיות בעל השפעה עצומה על יכולת השגת המטרות של העסק, השגת רווחיות ויציבות לאורך שנים. בניית אתר צריכה להיעשות לאחר תכנון ואפיון מדויק, שמאפשר מפגש מוצלח בין גולש שמחפש שירות או מוצר מצד אחד, לבין עסק שמספק את אותו שירות או מוצר, מצד שני. 

אם עשית עד היום שיווק רק באמצעות דפי נחיתה בלבד, אז חשוב להבין – דפי נחיתה לא ניתן לקדם אורגנית, אחת כמה וכמה אם נבנו על מערכת דיוור. לערוץ השיווק האורגני, צריך שיהיה אתר משלך וזה אומר שהוא יושב על דומיין בבעלותך. קידום אתר שהדומיין שלו לא בבעלותך (כגון סאב דומיין) הוא ברכה לבטלה -חבל על הכסף, אל תקדם אותו אורגנית.

במידה ואין לך כיום אתר שעונה על זה, ואתה חושב על בניית אתר חדש לעסק או לחברה, אני מציע שתתחיל בזה שתמצא בונה אתרים שמתמחה גם בקידום אורגני (גילוי נאות – כמוני :)). 

זה אחד הטיפים החשובים שאתה יכול לקחת מקריאת המאמר הזה, שיחסוך לך זמן, כסף וסביר להניח שיבטיח תוצאות טובות יותר ובזמן קצר יותר.

מהו מומחה קידום אורגני בגוגל?

מומחה קידום אורגני הינו אדם אשר עיסוקו העיקרי הוא לבצע סדרת פעולות על אתר מסוים, כדי להביא אותו גבוה ככל שניתן, בדף התוצאות של מנוע חיפוש – כמו גוגל, בביטויים רלוונטיים ומשמעותיים.

למומחה קידום אורגני מומלץ שיהיו מספר תכונות, שיהפכו אותו לדעתי למקצועי והם:

  1. שירות לקוחות: לא במקרה, זה הסעיף הראשון, כי בסופו של דבר, אחד הדברים החשובים לך, בעבודה עם מקדם האתר שלך, הוא שיהיה שם באמת בשבילך! זה לא סוד שמרבית מבעלי העסקים לא מבינים בקידום אורגני ואין להם מושג או חצי מושג מה הוא עושה שם מאחורי הקלעים כדי להביא את האתר למקום הראשון בגוגל. כל עוד העבודה שלו עומדת במבחן התוצאה ומייצרת פניות איכותיות בכמות מספקת, אז הכל טוב. כשאין בעיות, לא צריך שירות. אבל מה קורה כשזה לא כך והאתר לא מתקדם כמו שהובטח או כמו שציפית שיקרה? במקרה כזה וגם לאורך כל הזמן, מקדם האתר שלך צריך להיות שם בשבילך. נגיש ובעל תודעת שירות גבוהה למענה על שאלות, ניתוח התוצאות, מתן הסברים ועוד.
  2. יכולת כתיבה שיווקית טובה: המשפט המוכר "התוכן הוא המלך", הוא משפט שאני אישית מכיר מעל 20 שנה והוא עדיין רלוונטי גם היום. מכוון שהתוכן הוא הגורם המשפיע ביותר על קידום האתר, מומחה לקידום אורגני צריך יכולת ניסוח טובה בכתב, בעיקר לטובת כתיבת מאמרים ומטא דטא (בעיקר טקסטים מעבר לקלעים, שאינם מוצגים באתר). מקדמי אתרים רבים נותנים את מלאכת הכתיבה של התוכן לכותבי תוכן חיצוניים, וזה בסדר, כל עוד הם מקפידים על כתיבה ברמה גבוהה, תוכן מקורי ובעיקר בעל ערך אמיתי לגולש. לצערי הרב, חלק גדול מכותבי התוכן לאתרים בישראל בשנים האחרונות, כותבים תוכן ברמה נמוכה וחסרת משמעות או ערך לגולש.
  3. ידע טכני: לצורך קידום אתר באופן מקצועי, נדרש להכיר ולהשתמש באופן יומיומי במערכות מחשב ותוכנות אינטרנטיות רבות. המערכות הבסיסיות לקידום הן כמובן של גוגל כמו אנליטיקס וגוגל סרצ' קונסול, המאפשרות לעשות אנליזה על האתר וקבלת מידע ותובנות על האינדוקס של האתר בגוגל. גם בכלי הנקרא גוגל אדס (מערכת הפרסום PPC), נעשה שימוש במסגרת קידום אתרים, בעיקר לטובת מחקר מילות מפתח. לצד המערכות של גוגל, קיימות גם מערכות חכמות המקנות מידע משלים שגוגל אינה נותנת לנו, או נותנת באופן חלקי. מערכות אלו כוללת אפשרות מעקב יומיומי אחר ביטויים נבחרים, הפקת דוחות, מחקרי מתחרים ומידע נוסף על תנועת האתר, אפילו המתוכננים להיות. אחת ממערכות המעקב הללו נקראת "כל יום" שנחשבת היום למקצועית ביותר עבור השוק הישראלי. היא מנטרת על בסיס יומי כ 17,000,000 ביטויים כשכל המתחרות מחו"ל, מנטרות במקרה הטוב כ 400,000 ביטויים בלבד. אני לדוגמא, משתמש במערכת הזאת כבר מספר שנים וממליץ עליה לכל מקדם אחר שמתמקד בשוק הישראלי. 

בנוסף, כדאי שלמקדם אורגני מקצועי תהא גם הבנה מתקדמת בכלים כמו אקסל וידע בבניית אתרים, לרבות שליטה בסיסית בשפות תכנות כמו  HTML ו CSS. 

  1. יצירתיות: זה יכול להישמע מוזר שלמקצוע כמו קידום אורגני נדרשת יצירתיות, אולם תחת סעיף זה אני חושב שנכון לכלול תכונות המעידות על יכולת 'חשיבה מחוץ לקופסא'. מומחה לקידום אורגני יודע להסתכל על התמונה הגדולה של האתר, הסביבה המתחרה, לגבש אסטרטגיה ותוכנית עבודה. כבר בתחילת העבודה וגם בהמשך, נדרש לגבש אסטרטגית תוכן, שזה כולל בחירת הביטויים נכונים שכדאי להתמקד בהם לצורך השגת המטרות שהוגדרו עם הלקוח. דבר זה מחייב הבנה נכונה של מהות העסק ומטרותיו, לראות האם הם באים לידי ביטוי באופן מיטבי באתר ובמידה ולא, להציע שינויים נדרשים באתר. יצירתיות זה אומר גם להבין מה הגולש מחפש ולראות מה נדרש להיות באתר, כדי לספק לו חווית משתמש טובה. 
  2. ניתוח נתונים והסקת מסקנות: כבר מתחילת הדרך מומחה קידום אתרים בודק ומנתח על בסיס קבוע נתונים. מה מצב קיים ומה המצב לאחר ביצוע הפעולות על האתר. לקרוא נתונים זה משהו אחד ולהסיק מסקנות מהנתונים זה משהו אחר. ניתוח נתונים טוב, כולל זיהוי מגמות והבנה של הגורמים לשינוי.

למידה וסתגלנות: עולם השיווק הדיגיטלי משתנה ברמה יומיומית. לא מדובר רק בתכונה חדשה שנוספה או אפליקציה חדשה שהושקה, אלא בשינויים של ממשקים בכלי העבודה היומיומית שלנו כמקדמים. שינויים אלו יחסית קל להבין וליישם, אולם ישנם שינויים, שקורים אחת לכמה חודשים גם באלגוריתם של גוגל. שינויים באלגוריתם של גוגל, יכולים לגרום לעליה במיקומים ואז זה יופי, אבל  גם לנפילה של מיקומים בביטויים מסויימים ולירידה משמעותית בתנועה בהתאם. בעיני מקדם אתרים מקצועי חייב להיות בעל כישורי למידה וסתגלנות גבוהים, כך שיוכל להסתגל לכל שינוי וללמוד מה הפעולות הנדרשות שיש לשנות בעבודתו בהתאם. מוזמנים לקרוא כאן על למידה וסתגלתנות בשיווק דיגיטלי.

לסיכום:

אם עד היום לא עשית קידום אורגני לאתר, אני מאמין שהמאמר הזה יניע אותך להתחיל עם זה בהקדם האפשרי.

קידום אתרים אורגני זה תחום מורכב שהשפעתו על העסק רבה ולכן חשוב לבחור מקדם מקצועי.

אם קידמת אתר ולא היית מרוצה מהמקדם אתר, או שנשארת עם שאלה כלשהי שלא התייחסתי אליה כאן למעלה, אנא, אל תהסס לפנות אליי ולקבל חוות דעת מקצועית ללא התחייבות, ללא עלות.

מי אני ואיך הגעתי לקידום אתרים?

עד שנת 2008 (השנה שבה החלעברתי מסטאטוס של סמנכ"ל חברת מחשבים לסטאטוס עצמאי) , גם אני לא הבנתי ממש מה זה קידום אורגני וחוסר ההבנה יצר לי קצת רתיעה להיכנס לתחום למרות שהייתי מודע ליתרונותיו. הצורך לדעת במה מדובר היה שם תמיד ברקע והכל השתנה, כשהחלטתי יום אחד לקפוץ למים הקרים וללמוד לעומק קידום אורגני במטרה לעסוק בו כמקצוען וכמומחה קידום אורגני SEO. היום אני מספק שירותי קידום באופן מקצועי עם תוצאות! כמקדם של כמה עשרות לקוחות, אני נהנה בכל בוקר מחדש, לראות את הפניות שהם מקבלים מהאתר (אני מכותב לכל פניה), ההזמנות מהחנויות שלהם, הצטרפויות לרשימת תפוצה ואפילו את מספר שיחות הטלפון שהם מקבלים, במקרים מסויימים.

תשובות לשאלות נפוצות FAQ

קידום אורגני – תחום מקצועי העוסק בהבאת תנועת גולשים באינטרנט לאתר מסויים עם ביטויים נבחרים, מדף התוצאות של מנוע חיפוש (בד"כ גוגל). הקידום האורגני כולל סדרה ארוכה של פעולות המבוצעות על האתר ומחוצה לו, על מנת להתאימו לאינדוקס קל על ידי מנוע החיפוש, לצד יצירת אתר עם תוכן מקורי ורלוונטי וחווית משתמש טובה לגולש.

באופן כללי ניתן לאמר שעבודת הקידום האורגני יושבת על שלוש רגלים:

  1. כתיבה ושכתוב של טקסטים רלוונטים, מקוריים עם מיקוד לביטוי נבחר על בסיס מחקר מילות מפתח
  2. אופטימיזציה On-site SEO לעמודי האתר, לרבות מטא דטא, שיפור מהירות ועוד
  3. השגת קישורים מאתרים חיצוניים המצביעים על עמודים נבחרים באתר, אותם אנו מעוניינים לקדם

עבודת מקדם אתרים מקצועי אינה פשוטה ומבוססת על ידע וניסיון רב שנדרש לטובת השגת הצלחות. כדי לעשות קידום אורגני, צריך קודם כל אתר, ואם עדיין אין, אז רצוי שיבנה כבר מראש, עם תאימות מקסימלית לגוגל. בין אם יש כבר אתר או שהוא עתיד להיבנות, מומלץ לעבוד על בסיס מחקר מילות מפתח מעמיק, כדי לוודא שהביטויים בהם משתמשים גולשים שמחפשים את השירות או המוצרים שלנו, יופיעו באתר במינון ובמקומות הנכונים. בנוסף יש להביא קישורים חיצונים לאתר, מאתרים איכותיים ורלוונטים.

עלות קידום אורגני לאתר משתנה ממקדם למקדם ותלויה בהרבה גורמים. באופן כללי אפשר לאמר שמחיר קידום אתר הוא ביחס ישר לכמות העבודה הנדרשת לקידומו מידי חודש ותקציב רכישת קישורים.

הנה כמה מהגורמים העיקריים שמשפיעים על מחיר קידום אורגני לאתר:

  1. סוג האתר: אתר תדמיתי קטן זול יותר (וקל יותר) לקדם מאתר איקומרס (חנות ברשת)
  2. פלטפורמה: יש פלטפורמות שקל יותר לקדם בגוגל (כמו וורדפרס) ויש פלטפורמות שקשה יותר לקדם – לרב פלטפורמות סגורות (כמו וויקס, או קונימבו).
  3. איכות הבניה: קל ופשוט יותר לקדם אתר שנבנה מראש באופן נקי ותקין, מאשר אתר עם "קוד מלוכלך", בעיות טכניות וזמן טעינה ארוך.
  4. ההיסטוריה של האתר: אתר שקיבל ענישה על ידי גוגל בגלל פעולות לא חוקיות שבוצעו עליו, קשה ולפעמים גם לא כדאי לקדם. אם מתעקשים לקדם, יש מה לעשות, אך יש לזה מחיר.
  5. חברה או מקדם אורגני פרילנסר: בחברות לקידום אורגני, נמצא פעמים רבות מומחים לתחומים שונים שיכולים לעבוד על הקידום של האתר שלך כצוות איכותי, אולם לא כך זה תמיד ולעיתים גם בחברות נחשבות או בבחירת מומחה לקידום מומלץ בעל שם, מי שעושה עבור את העבודה, יכול להיות מישהו אחר לגמרי, בד"כ ברמה מקצועית נמוכה ממה שציפית לה.
  6. רמה מקצועית – אז כן מקדם אתרים מקצועי עולה יותר. הניסיון והידע שנצברים עם השנים, מאפשרים להשיג תוצאות במהירות גבוהה יותר. בתחום קידום האתרים קיימים גם כלי קידום מתקדמים שיש להם מחיר יקר וגם הם יכולים להשפיע על המחיר הסופי של הריטיינר ללקוח.
  7. דיווח וקשר שוטף – חשוב לך להישאר עם יד על הדופק? לקבל דוחות קידום על בסיס שוטף, ולדעת מה הפעולות שנעשות מידי חודש? אפשרי אבל גם לזה יש עלות. יש מקדמים שמוציאים דוחות חודשיים שבלוניים על בסיס קבוע, יש מי שגם מפרט, ונותן תובנות ותוכנית להמשך ויש מי שלא נותן בכלל… בסיכומו של דבר מדובר בזמן עבודה לא קצר שצריך לתמחר.

הקידום האורגני בישראל מתמקד בעיקר בהבאת תנועה מגוגל, כוון שגוגל מהווה 97% מהחיפושים בישראל (92% בעולם כולו, נכון לאוקטובר 2020). שאר מנועי החיפוש (כמו Bing לדוגמא) אינם מהווים נפח משמעותי בישראל ובכל מקרה, אופטימיזציה טובה לאתר, תעזור לקידום גם באחרים.

תחומי הפעילויות במוקה קריאייטיב

קידום אתרים SEO

בניית אתרים

שיווק ברשתות חברתיות

קידום ממומן PPC