בניית אתר אינטרנט בעצמך – החלום והמציאות

בנית אתר אינטרנט בעצמך

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

אם חיפשת לאחרונה בגוגל ״בניית אתר אינטרנט בעצמך״ ואתה שוקל לבנות אתר בעצמך, אני מציע לקרוא את המאמר הזה, רגע לפני שאתה יוצא להרפתקה. בראשית דברי חשוב לי להדגיש שאת הדברים אני כותב כמי, שבנה את האתר הראשון שלו לפני למעלה מ 10 שנים, ובונה אתרים גם היום – בקיצור עם ניסיון של עשרות, או מאות אתרים (מי סופר?)…

לענייננו – התקדמות טכנולוגית מאפשרת היום, בהשוואה לשנים קודמות, בנית אתר אינטרנט, באופן פשוט והרבה פחות מורכב, מאשר בעבר. טמפלטים מוכנים של אתרים שלמים וכלים לבנית אתרים, מאפשרים בניה של אתר שלם בשיטת drag and drop ללא צורך בכתיבה של שורת קוד אחת. יש תבניות לפי נושאים שמגיעות עם עיצוב מוכן מראש ומאפשרות לסיים אתר בצורה מהירה, כשעיקר העבודה היא בהחלפת תוכן דמה (לרבות טקסטים ותמונות) בתוכן מקורי משלך.

 

בניית אתר לבד (בשיטת עשה זאת בעצמך DIY)

אישית, אני מעריץ אנשים שיודעים לעשות הכל בעצמם, במיוחד בבית. כאלה שמחליפים לבד ברז מטבח, ניאגרה נוזלת, בונים פרגולה או שולחן לסלון. לצערי אני לא ממש איש של DIY ונאלץ לא פעם להיעזר בבעלי מקצוע, כמו אינסטלטור, נגר או חשמלאי כדי לשדרג את הבית.

ומה לגבי אתר אינטרנט? האם גם כאן ה׳הנדי מן׳ יכול לקפוץ על האתגר ולבנות אתר לבדו גם ללא ניסיון קודם? מהם הכישורים הנדרשים לצורך בניית אתרים? יצאנו לבדוק!

 

תהליך בניית אתר אינטרנט

אולי זה קשור ללימודי הארכיטקטורה שלי ולא כולם יסכימו איתי, אבל מבחינתי, תהליך בניית אתר אינטרנט, דומה מאד מבחינתי לתהליך של בניית בניין. תחילת הבניה של הבניין, נעשית רק בסופו תהליך תכנון אדריכלי והנדסי, הכולל עשרות תוכניות מפורטות לבנאים (שם כולל לכל מי שעוסק בבניה). בקיצור, כמו שנאמר סוף מעשה במחשבה תחילה. 

 

בניית אתר אינטרנט (לבד) – שלב 1

תהליך בנית אתר נכון, כולל שלבים של מחקר איפיון ועיצוב, שמגיעים לפני בנייה בפועל של העמוד הראשון באתר. כל אתר אינטרנט חדש שאנחנו בונים במוקה קריאטיב, מתחיל במחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים. מחקר מילות מפתח, מאפשר לקבל תובנות עיסקיות על התחום בו עוסק האתר, כגון; האופן שבו גולשים מחפשים את השירות או המוצרים שיהיו באתר (כיצד הם קוראים לו), מה היקף החיפושים הממוצע בחודש ומה רמת התחרותיות בתחום. באמצעות מחקר מתחרים אני לומד על הביקושים לפי ניתוח הדפים הנצפים ביותר באתר, כמות הגולשים החודשית, באיזה מילות מפתח האתר של המתחרה מקודם ומהם המיקומים של האתר לכל ביטוי.

תובנות אלו מאפשרות לאפיין את האתר החדש באופן מיטבי, כך שמצד אחד הוא משקף נאמנה את הפעילות העיסקית של בעלי האתר ומצד שני לוקח בחשבון את הביקושים והתחרות. כך ניבנת אסטרטגיה שיווקית לאתר וממנה נגזרת תוכנית העבודה.

 

בניית אתר אינטרנט (עדיין לבד?) – שלב 2

בתום שלב האיפיון, כשאנו יודעים באיזה ביטויים אנחנו רוצים להתמקד, אנו מבצעים קובץ מיקוד, המפרט עם איזה דפים / פוסטים נקדם כל ביטוי, בו נרצה להתקדם. מה יהיה הביטוי למיקוד בכל עמוד קטגוריה, בכל עמוד שירות, בדף הבית, בפוסטים השונים בבלוג וכו׳. עם סיום הכנת קובץ המיקוד ניתן לגשת לעבודת הכנת התכנים לאתר. את התכנים כותבים באמצעות כותב תוכןֿ, או לבד, אך בכל מקרה כדאי שיעשה בליווי של איש שמתמחה בקידום אורגני. עם סיום כתיבת התכנים (לפחות לעמודים הראשיים) וסיום האפיון של העמודים (מהם האלמנטים בכל עמוד) ניתן לגשת לשלב העיצוב של האתר. עיצוב הוא עניין של טעם, ומה שאוהב אחד, פחות יפה בעיני אחר, ויחד עם זאת עיצוב גרפי זה שפה. באמצעות העיצוב ניתן לאמר הרבה על המותג, הערכים שלו ואופי הקהל אליו הוא פונה. לעיצוב אין כל השפעה על הקידום של האתר בגוגל, אולם יש לו השפעה גדולה על מידת ההמרות באתר. מעצב גרפי טוב, ידע להתאים את העיצוב לערכים והמסרים השיווקים, של המותג וקהל היעד לו. בדיוק כפי שמעצב פנים, צריך להתאים את עיצוב הבית, למי שעומד לגור בו. 

כדאי לקחת בחשבון, שמרבית התבניות, משתמשות בעיצוב סטנדרטי, שצריך ״לדבר לכולם״ ואינו יהיה מותאם אישית למותג או לקהל היעד (אלא אם נשנה אותו בהתאם).

 

בניית אתר אינטרנט (כבר לא לבד) – שלב 3

ועכשיו, רק עכשיו, בתום כל השלבים הנ״ל ניגשים לשלב הבניה. כמו בבניית בניין, התוכניות האדריכליות וההנדסיות, קורמות עור וגידים והופכות לבניין ממשי, כך גם באתר אינטרנט. סקיצות העיצוב מוגשות ללקוח לאישור לפני תחילת עבודה, כך שניתן לראות, איך האתר הולך להיראות, עוד לפני תחילת בניתו. זה כמו הדמיה ממוחשבת שעושים לפרוייקטים שעוד לא נבנו, כשמוכרים אותם במכירה מוקדמת. אז הסקיצות מועברות לבעל האתר לאישור סופי – ואז, רק אז, ניגשים לשלב בניית האתר! 

 

בניית אתר לבד – סיכום

אם נחזור לנקודת ההתחלה, שהזכרנו בניית אתר אינטרנט לבד, תוך כדי שימוש בטמפלטים מוכנים או כלים לבנית אתרים בחינם. אני מקווה שכעת, אתה מבין קצת יותר טוב במה כרוכה בניית אתר אינטרנט טוב. כלי בניה של אתר אינטרנט לבד, בשיטת drag and drop הם באמת מגניבים ומאפשרים לבנות אתר, אולם אם לבניתו לא יוקדם שלב של מחקר, איפיון ועיצוב, הסיכוי לסיים עם אתר מעוצב ומותאם לקידום בגוגל, נמוך… 

לביצוע השלבים הקודמים לבניית אתר – ממחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, כתיבת תוכן, איפיון ועיצוב לא תקבל לעולם עם כלים אוטומטיים, ב drag and drop וכאן בא לידי ביטוי היתרון בשימוש המוח האנושי על פני אינטליגנצית המכונה.

על כל החלטה שתקבל, אני כמובן מאחל – שיהיה עם המון הצלחה!

 

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

אודות הכותב

היי, קוראים לי אליו בן-עמי, מנהל וחבר צוות במוקה קריאייטיב בע”מ. אני חי ונושם שיווק דיגיטלי עם התמחות בגוגל, בניית אתרי אינטרנט ומסחר אלקטרוני מהמקום הכי מגניב בתל-אביב. את לימודי ארכיטקטורה בטכניון עזבתי לטובת עולם השיווק בשנת 1997, בימים שהאינטרנט הגיע אלינו הביתה דרך מודם 33.6K עם צפצופים מוזרים. כבר מעל 20 שנה שאני מתרגש כמו ילד מהקסם הטכנולוגי הזה שנקרא אינטרנט, מתרגש מכל אתר חדש שעלה לאוויר, מחייך לקבלת עוד ליד שמגיע מקידום אורגני בגוגל אבל הכי הרבה מתלהב (כן, כמו ילד קטן), ממכירה נוספת שהגיעה מהחנות באמזון או בכל אתר איקומרס אחר שאני מקדם.
משנת 2008, כשעברתי מתפקיד סמנכ"ל שיווק בחב' מחשבים לעצמאי ועד עצם היום הזה, בניתי מודל עסקי שמבוסס על יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות שלי. אמון, עבודת צוות ומקצועיות הם לא בגדר סיסמא ריקה מתוכן. אצלי זה ממש דרך חיים. את ההנאה הכי גדולה שלי מהעבודה, אני מקבל באמצעות ההצלחות העסקיות שאנחנו מצליחים לייצר ללקוחות שלנו. זה ממלא בתחושת סיפוק ושליחות אמיתית. 
אני מקפיד על שירות לקוחות אישי, שביעות רצון גבוה. מתן ערך של ממש מהעבודה איתנו. אני מאמין שבשביל להצליח בהשגת המטרות, כל אחד מאיתנו חייב סביבה תומכת, צוות מנצח ועבודה שיטתית וחכמה. זה כל סוד ההצלחה שלי! רוצה להצטרף? :)

תהיה חבר ותשתף

קבל.י ללא עלות או התחייבות

פגישת ייעוץ איתי 1:1
לשיחת על האתר וקידום העסק שלך