מה תפקידו של מעצב גרפי?

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

בעידן הוויזואלי בו אנו חיים כשהמסרים החזותיים קופצים מכל עבר, השליטה במדיה החזותית נעשית יותר ויותר חיונית. באנרים המניעים לפעולה, דפי נחיתה לאיסוף לידים, אתרים מעוצבים ואפליקציות מרשימות. מעצב גרפי הוא האיש הנכון למשימה, שמכיר את התוכנות, מגיע עם חשיבה יצירתית ועם הפרקטיקה הדרושה להוציא לפועל את החזון.

רבים מעוניינים ללמוד את התחום שלא מצריך ידע או ניסיון קודם ויכול לפתוח הרבה דלתות: עבודה בחברות מדיה ופרסום, בארגונים מסוגים שונים, בעיצוב אתרים, יישומים, מוצרי שיווק ופרסום. לימודי עיצוב גרפי מוצעים במגוון מסגרות ותוכניות כולל תארים אקדמיים, מסלולים ללימודי תעודה וקורסים קצרים יותר ממוקדי תוכנות במסגרת היברידית המשלבת בין פרונטאלי לדיגיטלי, לימודי בוקר או ערב. ניתן להשתלב בבתי דפוס, סוכנויות מיתוג ופרסום, חברות שילוט, מזון, מדיקל, פיננסים ועוד.

מה כולל תפקיד של מעצב גרפי?

התפקיד של מעצב גרפי מגוון להפליא ומשתנה מחברה לחברה. לרוב התפקיד יכלול עיצוב של כל ההיבטים הוויזואליים של המוצרים בין אם מדובר באריזות מזון, מודעות, דפי נחיתה, אתרים, אפליקציות, חומרים תערוכות וכנסים, ניוזלטרים, פוסטים לרשתות החברתיות, עיצוב לוגו ותהליכי מיתוג. כמו כן, משחקי מחשב ואפילו הדפסים על מוצרי טקסטיל – עיצוב כיד הדמיון הטובה.
לרוב החלוקה היא בין ביצועיסט שהוא מעצב גרפי בתחילת דרכו או כזה האמון בעיקר על ההוצאה לפועל של הפרויקט לבין איש קריאטיב שמתכנן את הפרויקט לפי הדרישות הוויזואליות.
תפקידי עיצוב דורשים ממעצבים לעבוד עם לקוחות, לארגן הפקות דפוס, לעצב תוצרים תחת לוח זמנים, להכין סקיצות על פי בריף והרעיונות ולבצע שיפורים ואופטימיזציה במידת הצורך.
מעבר לכישורים המקצועיים נדרשת סבלנות רבה, מיקוד ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר אך גם ראייה רחבה של הדברים, הבנה אסטרטגית ומשמעת עצמית.
יש לקחת בחשבון שהעבודה דורשת שעות ארוכות מול המחשב בעבודה עצמאית בעיקר אך במידה ומשתלבים בסטודיו או במקום עם אנשים שעובדים ביחד עם פרויקט, האופי של העבודה יכול להשתנות.

מה צריך לדעת כדי לאייש משרות בעיצוב ומיתוג?

דרישות התפקיד כוללות לרוב הכרות עם תוכנות העיצוב המובילות כמו InDesign, Illustrator, Dreamweaver, Photoshop , עיצוב אתרים ב-figma/fd. יש להציג תיק עבודות וגישה טכנית כולל ראייה אסתטית וחשיבה שיווקית. על המעצב לדעת כיצד לבצע פריסות, הדמיות, עבודה עם כלים מתקדמים ואפילו אם יש לו סגנון גרפי משלו כיצד גם לבטא נכון את ערכי המותג והשפה החזותית של הלקוח על פי הצרכים המשתנים לפי סוג הפרויקט.
לימודי עיצוב גרפי מעמיקים כוללים היום גם ידע באפיון ממשקי משתמש, אפליקציות ואתרי אינטרנט על מנת לעבוד בשיתוף פעולה פורה יחד עם המפתחים והמתכנתים, אנשי השיווק, קופירייטרים, צלמים, מאיירים ועוד.

איך מגיעים לעבודה בעיצוב גרפי?

על מנת להשתלב בתחום חשוב ללמוד במוסד לימודים מוכר או כזה המעניק הכשרה מקיפה ויסודית בכל הנוגע לתוכנות ולשליטה ולמיומנות שמעסיקים מחפשים. הלימודים כוללים, בין היתר, שילוב בין תכנים תיאורטיים למשימות פרקטיות על מנת לגבש פורטפוליו רחב שניתן יהיה להציג בהמשך בפני מעסיקים או לקוחות פוטנציאליים.
התכנים נוגעים בעבודה בשכבות, יצירת מודלים תלת ממדיים, טיפוגרפיה, עיצוב ממשקים, תורת הצבעים, צילום דיגיטלי, יסודות העימוד, עיצוב בפרספקטיבה של נגישות ועוד.
בסיום הקורס או המסלול אפשר להשתלב כשכירים או לפתוח עסק עצמאי ולהציע שירותי עיצוב לבעלי עסקים וחברות, להתמחות במדיה או בפרינט או להציע מגוון רחב של שירותים.
בדקו עוד לפני היציאה לשוק העבודה כיוונים אפשריים לעבודה בתחום, קהל לקוחות או מקום עבודה אטרקטיבי.

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

אודות הכותב

היי, קוראים לי אליו בן-עמי, מנהל וחבר צוות במוקה קריאייטיב בע”מ. אני חי ונושם שיווק דיגיטלי עם התמחות בגוגל, בניית אתרי אינטרנט ומסחר אלקטרוני מהמקום הכי מגניב בתל-אביב. את לימודי ארכיטקטורה בטכניון עזבתי לטובת עולם השיווק בשנת 1997, בימים שהאינטרנט הגיע אלינו הביתה דרך מודם 33.6K עם צפצופים מוזרים. כבר מעל 20 שנה שאני מתרגש כמו ילד מהקסם הטכנולוגי הזה שנקרא אינטרנט, מתרגש מכל אתר חדש שעלה לאוויר, מחייך לקבלת עוד ליד שמגיע מקידום אורגני בגוגל אבל הכי הרבה מתלהב (כן, כמו ילד קטן), ממכירה נוספת שהגיעה מהחנות באמזון או בכל אתר איקומרס אחר שאני מקדם.
משנת 2008, כשעברתי מתפקיד סמנכ"ל שיווק בחב' מחשבים לעצמאי ועד עצם היום הזה, בניתי מודל עסקי שמבוסס על יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות שלי. אמון, עבודת צוות ומקצועיות הם לא בגדר סיסמא ריקה מתוכן. אצלי זה ממש דרך חיים. את ההנאה הכי גדולה שלי מהעבודה, אני מקבל באמצעות ההצלחות העסקיות שאנחנו מצליחים לייצר ללקוחות שלנו. זה ממלא בתחושת סיפוק ושליחות אמיתית. 
אני מקפיד על שירות לקוחות אישי, שביעות רצון גבוה. מתן ערך של ממש מהעבודה איתנו. אני מאמין שבשביל להצליח בהשגת המטרות, כל אחד מאיתנו חייב סביבה תומכת, צוות מנצח ועבודה שיטתית וחכמה. זה כל סוד ההצלחה שלי! רוצה להצטרף? :)

תהיה חבר ותשתף

קבל.י ללא עלות או התחייבות

פגישת ייעוץ איתי 1:1
לשיחת על האתר וקידום העסק שלך