איך לצלם מוצרי איקומרס לחנות שלכם בצורה מקצועית

צלם מצלם מוצר לחנות איקומרס

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

בין אם נרצה ובין אם לא, למדיה שלנו באתר וברשתות החברתיות יש השפעה ישירה על כמות ואיכות ההמרות. ראשית, תמונות מוצר ברמה גבוהה חייבות לגרום לגולשים ללחוץ על מודעות בגוגל שופינג או ברשתות החברתיות והתמונות המורחבות של המוצר בתוך המוצר הן אלו שגורמות לגולשים להוסיף את המוצר לעגלת הקניות. לא כל בעלי החנויות הם גם צלמים מקצועיים ואם יש לכם תקציב מוגבל, זה לא תמיד ריאלי לשכור צלם עבור צילום התמונות הללו. פתרון מאוד יעיל לסוגיה הזו הוא לצלם בעצמכם בבית. עם כמה כלים לא יקרים וטכניקות קלות ליישום, צילום תמונות מוצר שמושכות תשומת לב יהיה לכם יותר קל ממה שזה נשמע.

 

איך לצלם מוצרים לחנות איקומרס בכמה צעדים

1. הכינו את הסטודיו שלכם

אם אתם מתכוונים לצלם הרבה תמונות מוצר ויש לכם כמות מוצרים גדולה בחנות אז אולי כדאי שתכינו לכם אזור ייעודי לצילום תמונות. סטודיו מאורגן היטב וזרימת עבודה יעילה יכולים לעזור לכם לצלם הרבה תמונות מוצר מקצועיות עבור חנות האיקומרס שלכם בפרק זמן קצר. אלו הדברים שתצטרכו שיהיה בסטודיו הביתי שלכם:

  • מצלמה – לא צריך לקנות מצלמה מפוארת עם מגוון עדשות כדי לצלם תמונת מוצר טובה. אל תפחדו לצלם תמונות עם הסמארטפונים שלכם כי לסמארטפונים יש מצלמה מתקדמת ואיכות התמונה תהיה תלויה יותר בהגדרות הצילות ובתאורה מאשר במצלמה שבה אתם משתמשים.
  • חצובה – חצובה טובה תעזור לשמור על יציבות הצילום ותפחית את הטשטוש. אם אתם מתכוונים לצלם הרבה תמונות של מוצרים שונים מאותה הזווית, חצובה יציבה תעזור לשמור על עקביות הצילומים שלכם.
  • תאורה – תאורה טובה היא מאוד חיונית. אור שמגיע מהחלון נותן לכם תאורה טובה עם זמן מסוים שבו התאורה הופכת לצל. אור טבעי הוא המומלץ ביותר ולכן כדאי לצלם ליד החלון.
  • שולחן – אתם צריכים משטח יציב כדי למקם את המוצר שלכם. שולחן או משטח ישר לרוב יתאים לרוב המוצרים. עבור מוצרים גדולים יותר יהיה הכי קל להשתמש ברצפה כמשטח לצילום.
  • רקע לבן – אם יש לכם תקציב אתם יכולים לרכוש נייר לבן או לוח פוסטים ולהרכיב אותו מאחורי השולחן שאותו אתם מצלמים. במידה ואין לכם מספיק תקציב זה משהו שתוכלו לערוך ולהוסיף בתוכנה לעריכת תמונות.

 

2. סדרו את התאורה לפני הצילום

תאורה חיונית לתמונות מוצר טובות. השתמשו באור טבעי אם אפשר על ידי הצבת משטח הצילום ליד חלון גדול. צילום עם תאורה של אור יום משתנה בהתאם לאורך היום, מזג האוויר והכיוון שאליו החלון שלכם פונה. בדרך כלל צלמים מתייחסים לשעה האחרונה לפני השקיעה ולשעה הראשונה לאחר הזריחה כאל השעה המומלצת ביותר עבור צילומים. עדיף גם לצלם ביום מעונה כדי להימנע מאור שמש ישיר כי או שמש ישיר יכול להיות חזק מדי וליצור צללים כהים מדיי בתמונה.

3. צלמו תמונה מכמה זוויות שונות

צלמי מוצרים טובים יודעים לתפוס מוצרים מכל זווית שעשויה להיות רלוונטים ללקוחות. המטרה של תמונות המוצר שלכם היא ליצור הדמיה חיה של המוצר בעיניים של הלקוחות הפוטנציאליים כדי לעודד אותם לרכישה, כאילו הם נמצאים עכשיו בתוך החנות ומחזיקים את המוצר בצורה פיזית. צילום עם Zoom, צילומים ממרחק ואפילו צילום מלמעלה יכולים לעזור לכם לייצר מגוון רחב של זוויות צילום וכך הגולשים שלכם יבינו יותר טוב את המוצר ואיך הוא בנוי. כאשר אתם מתחילים סשן צילום למוצרים שלכם, שימו לב לפוקוס של המצלמה ולמשטח יציב כדי למנוע טשטוש בצילום.

4. בצעו עריכה לתמונות שלכם

לאחר שצילמתם את התמונות שלכם, מומלץ לבצע בהן בעריכות מסוימות כדי לדייק אותן. בשלב הזה, תוכנה יקרה לעריכת תמונות אינה הכרחית מכיוון שקיימות אפשרויות רבות לעריכת תמונות בצורה מקצועית בחינם הזמינות לאחר הצילום. אם צילמתם תמונות טובות, תצטרכו לבצע עריכה קלה בלבד כדי לשפר את התמונות האלה ולמקסם את התוצאה. כשאתם ערוכים תמונה בכלי חינמי או בתשלום כדאי לשים לב לחדשות של התמונה, לבהירות וניגודיות בצבעים ולשמור על התמונה מאוזנת.

5. הכינו את התמונה לפני העלאה

זה יהיה בזבוז עצום מבחינתם לעשות את כל התהליך של צילום התמונה והעריכה שלה רק כדי להעלות אותה לאתר ולגלות שהמשקל שלה הוא עצום ועכשיו האתר שלכם משמעותית איטי יותר. לאחר עריכת התמונות שלכם אתם תרצו לדחוס אותן כדי לוודא שהן מוסגלות להיטען במהירות ובקלות בחנות שלכם. ניתן לכווץ את התמונות טרם העלאה לחנות וניתן לכווץ אותן לאחר ההעלאה על ידיד כלים לכיווץ תמונות כמו Imagify.

6. לסיכום

צילום מוצר בצורה איכותית זה שלב חשוב בהעלאת המוצרים לחנות האיקומרס שלכם. בעת הגלישה בחנות, תמונות המוצרים עוזרות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לדמיין איך המוצר נראה ומרגיש בחיים האמיתיים. תמונות מוצר מציגות את התכונות הטובות ביותר של המוצר שלכם ויכולות לענות על שאלות שעשויות להיות ללקוחות לגבי אופן השימוש ומדוע המוצר שלכם שווה קנייה. אם תמונה אחת שווה אלף מילים אז תמונת מוצר עדיפה על כל מלל או קופי שתרשמו.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת קלאודוויז לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

 

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

אודות הכותב

היי, קוראים לי אליו בן-עמי, מנהל וחבר צוות במוקה קריאייטיב בע”מ. אני חי ונושם שיווק דיגיטלי עם התמחות בגוגל, בניית אתרי אינטרנט ומסחר אלקטרוני מהמקום הכי מגניב בתל-אביב. את לימודי ארכיטקטורה בטכניון עזבתי לטובת עולם השיווק בשנת 1997, בימים שהאינטרנט הגיע אלינו הביתה דרך מודם 33.6K עם צפצופים מוזרים. כבר מעל 20 שנה שאני מתרגש כמו ילד מהקסם הטכנולוגי הזה שנקרא אינטרנט, מתרגש מכל אתר חדש שעלה לאוויר, מחייך לקבלת עוד ליד שמגיע מקידום אורגני בגוגל אבל הכי הרבה מתלהב (כן, כמו ילד קטן), ממכירה נוספת שהגיעה מהחנות באמזון או בכל אתר איקומרס אחר שאני מקדם.
משנת 2008, כשעברתי מתפקיד סמנכ"ל שיווק בחב' מחשבים לעצמאי ועד עצם היום הזה, בניתי מודל עסקי שמבוסס על יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות שלי. אמון, עבודת צוות ומקצועיות הם לא בגדר סיסמא ריקה מתוכן. אצלי זה ממש דרך חיים. את ההנאה הכי גדולה שלי מהעבודה, אני מקבל באמצעות ההצלחות העסקיות שאנחנו מצליחים לייצר ללקוחות שלנו. זה ממלא בתחושת סיפוק ושליחות אמיתית. 
אני מקפיד על שירות לקוחות אישי, שביעות רצון גבוה. מתן ערך של ממש מהעבודה איתנו. אני מאמין שבשביל להצליח בהשגת המטרות, כל אחד מאיתנו חייב סביבה תומכת, צוות מנצח ועבודה שיטתית וחכמה. זה כל סוד ההצלחה שלי! רוצה להצטרף? :)

תהיה חבר ותשתף

קבל.י ללא עלות או התחייבות

פגישת ייעוץ איתי 1:1
לשיחת על האתר וקידום העסק שלך