בעלי עסקים וחברות רבים שפגשתי, שמעו על המושג קידום אורגני או SEO, אבל לא ממש ידעו מה זה או איך זה קשור אליהם. אם אתה בעל עסק או חברה, הכרת תחום קידום אורגני יכול להיות מועילה במיוחד ובתנאי שקודם כל יש לך כבר אתר אינטרנט טוב. במאמר הזה נסביר מה זה קידום אורגני, נסקור כמה מיסודות של הקידום האורגני ונראה כיצד הוא יכול להעיל לבניית משפך המכירות שלך – או במילים אחרות, בגיוס לקוחות חדשים, באמצעות האתר שלך. נשמע מעניין? בוא נתחיל מכמה מהיסודות של SEO.
יסודות הקידום האורגני
מה הדרך להביא תנועה לאתר שלך מגוגל?
איך גוגל קובע את דירוג של כל אתר והמיקום שלו בדף תוצאות החיפוש?
אוק, הבנתי מה זה קידום אורגני, אבל איך עושים שזה יקרה?
עקרון #1 יצירת תוכן רלוונטי לגולש באמצעות שימוש במילות מפתח
תכל'ס מה זה אומר בקידום אורגני?
עקרון #2 קבלת קישורים לאתר
תכל'ס מה זה אומר בקידום אורגני?
להיות תלוי באתרים אחרים, ולחכות שיצביעו עליך מרצונם, זה עשוי להיות די מתסכל. יש דברים שאתה יכול לעשות בכדי לעזור להניע דברים ואחת מהדרכים היא לגרום לאחרים לדעת עליך באופן יזום. לצד יצירת ערך באתר, כדאי לעודד שיתופי פעולה שיאפשר לאחרים להצביע עליך ללא חשש למתן "המלצה" לא טובה. דאג להיות מומחה בתחומך ולדעת על מה אתה מדבר. אם תעשה זאת, לאתרים אחרים לא תהיה מחשבה שנייה לגבי קישור לדף שלך.
בנוסף, אתה יכול גם לקבל הפניות (קישורים) לאתר שלך בכך שתכתוב תוכן מקורי ובעל ערך עבורם. בדוגמא שלנו, מאמן הכושר מירושלים, יכול לכתוב תוכן לבלוג באתר של תוספי תזונה של ספורטאים (רצוי בירושלים) ומתוך הפוסט להוציא קישור חזרה לאתר שלו. במידה והמאמן כושר שלנו מירושלים, מתקשה בכתיבת תוכן, השגת קישורים או בכלל קידום האתר שלו, כדאי שיעזר במקדם אתרים מירושלים, כמו אברהם בדוש לדוגמא, שיוכל לעזור לו עם זה.
עקרון #3 חווית משתמש וארגון האתר
אחד הפרמטרים החשובים שגוגל מודדת באתר שלך הוא האופן שבו הגולשים מתנהגים באתר שלך ומה חווית המשתמש שלהם. חווית משתמש של הגולש, מתחילה למעשה עוד לפני שהוא נכנס לאתר, בנוסח של המודעה שיצרת ומופיעה בדף תוצאות החיפוש. החוויה ממשיכה בזמן טעינת העמוד מרגע הלחיצה על המודעה (כמה שיותר מהר יותר טוב). מרגע הכניסה, חשוב שהגולש יבין מהר ככל שניתן לאן הגיע ואיפה נמצא המידע שהוא מחפש. מבנה היררכי נכון של עמוד בודד ושל האתר בכלל קריטי להתמצאות הגולש באתר שלך ויצירת חווית משתמש טובה.
בהתייחסות להתנהגות גולשים אין משמעות בעיני גוגל לעיצוב האתר. עיצוב הוא הרי משהו סובייקטיבי וגם מה שיפה בעיני אחד, מכוער בעיני האחר, אז לא לזה הכוונה. הדברים שגוגל בודקת בהתנהגות הגולשים קשורים לזמן טעינת האתר (במובייל במיוחד), למשך הזמן שבו הגולש היה באתר ומספר הדפים שביקר בהם – בעיקר מעבר לדף הראשון. המונח האחרון נקרא אחוז נטישה והוא אחד מהחשובים שבהם. אם מישהו מגיע לאתר שלך לאחר שחיפש מונח מסויים ולוחץ על כפתור 'חזרה' לאחר מספר שניות בלבד, הדבר מעיד על כך שהוא לא מצא את מה שחיפש ובעיניים של גוגל זה אומר פחות רלוונטי ולא מספיק מעניין. לעומת זאת, אם מישהו נשאר בדף במשך מספר דקות, וגולל את הדף עד סופו, סביר להניח שהוא מצא משהו שרלוונטי לחיפוש שלו.
תכל'ס מה זה אומר בקידום אורגני?
דאג לנסח מודעה מעניינת, מסקרנת ורלוונטית לביטוי החיפוש (מטא כותרת ומטא תיאור). וודא שהאתר שלך נטען במהירות, שהעמוד מכיל את המידע הרלוונטי והגולש יכול למצוא את המידע הזה במהירות. צור קישורים פנימיים באתר לדפי שירותים או מוצרים בעלי תוכן משלים לתוכן בדף, דאג לשבץ תמונות וסרטונים עם הטקסטים וספר לגוגל מה יש בתמונה באמצעות שימוש באלט טקסט. יישום פעולות אלו ישפרו את חווית המשתמש באתר שלך ובהתאם את הקידום האורגני של האתר.
סיכום שלושת העקרונות שמגדירים מה זה קידום אורגני
תשובות לשאלות נפוצות על קידום אורגני
קידום אורגני הוא תיאור תהליך וסט פעולות המבוצעות על אתר אינטרנט ומחוצה לו, במטרה להביא תנועת גולשים רלוונטים לאתר, מאזור התוצאות האורגניות בדף תוצאות החיפוש בגוגל. באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ניתן לקדם גבוה יותר את מיקומי ביטויים מהם אנו מעוניינים להביא תנועה לאתר, דבר שיביא להגדלת התנועה לאתר בהתאם. באופן כללי ניתן לאמר, שקידום אורגני מכסה מספר היבטים מרכזיים של שיווק באינטרנט והשימוש באינטרנט. האותיות SEO מייצגות קיצור של הביטוי באנגלית Search Engine Optimization או בעברית אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש. הקידום האורגני כולל מגוון של פעולות, החל בכתיבה ועריכה של תוכן האתר ועד למיטוב חווית המשתמש והארכיטקטורה של האתר.
הקידום האורגני הוא תהליך של ביצוע שינויים באתר, במטרה להשיג מיקום גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש SERP. התהליך מתחיל בקביעת המטרות אותן אנחנו רוצים להשיג – באיזה ביטויים אנחנו בוחרים להתמקד? מה סדר העדיפויות בקידום – החברה, המוצר או השירות שלך? לאחר שהבנו את זה, נוכל להתחיל בביצוע ההתאמות הנדרשות באתר שלך עבור קהל היעד.
כדי לשווק בצורה יעילה את האתר של החברה או העסק באינטרנט, תחילה יש צורך למצוא אותו בתוצאות החיפוש. מטרת האופטימיזציה למנועי חיפוש, היא להנגיש את האתר באופן קל לסריקה ואינדקס עבור מנועי חיפוש. קידום אורגני דורש הבנה ברורה של עקרונות העבודה של מנועי החיפוש עם דגש על האלמנטים החשובים שמנועי החיפוש מצפים למצוא בתוכן האתר. בגדול, זה אומר לדעת איך לבנות קישורים, ליצור רשימת מילות מפתח לקידום ולכתוב תוכן מקורי ובעל ערך בהתאם לרשימה.