חשיבותה של אסטרטגיה שיווקית

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

המטרה של כל אדם אשר מקים עסק ללא קשר לתחום העיסוק שבו בחר, היא להגיע להכנסות משמעותיות ולרווחים נאים. כדי להגיע לכך ההנהלה בוחנת כמה שיטות עבודה כדי למצוא את השיטה שהיא הנכונה והמתאימה ביותר עבור עסק זה. כדי למצוא אסטרטגיה שיווקית מוצלחת מבצעים בדרך כלל סיעור מוחות שמשתתפים בו גורמי המפתח בעסק. מנכ"ל החברה, מנהל השיווק, מנהל התפעול וכל גורם נוסף שהוא בעל ידע וחשיבה מחוץ לקופסה. כל אחד מהנוכחים מביע כמה אופציות של שיטות שיווקיות שאפשר ליישם בשטח ומהי הסבירות שתהיה לכך הצלחה.

קשה להעריך מראש איזו אסטרטגיה שיווקית תהיה מוצלחת ואיזו לא כיוון שיש גורמים רבים שמשפיעים על כך. המטרה היא ליצור תכנון מושלם ולבצע את כל המסלולים הנדרשים כדי להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים. הצעדים הראשונים כרוכים בהקמת אתר אינטרנט תדמיתי של החברה שבה יוקמו כל הקטגוריות של רבדי הפעילות שלה. נקודת המוצא היא ליצור דפים מפורטים ובעלי ידע רב שיוסיפו ערך מוסף לכל גולש אשר יגיע לאתר ויקרא את הכתוב בו.

מהם ערוצי השיווק האפשריים?

המוניטין של החברה הוא זה שמוביל אותה ובונה עבורה תדמית חיובית לאור אופן הפעילות שלה. כדי לבסס מוניטין זה נוקטים בכמה פעולות שיווקיות משמעותיות. המטרה היא להרחיב את קהל הלקוחות אשר יבחן את מוצרי החברה ואף ירכוש אותם.

לכן מבצעים מהלך של קידום ממומן ברשתות החברתיות שבו יוצרים אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים. מי שהמידע נראה לו מסקרן, ממשיך לגלוש באתר האינטרנט ונחשף למוצרים שהחברה מייבאת, מייצרת ומשווקת. אם הפרטים הללו נחוצים לו הוא יבצע הזמנה בקנה המידה הדרוש לו. זו יכולה להיות הזמנה של פריט אחד או של כמה פריטים, אך מה שחשוב הוא עצם העובדה שהלקוח ביצע רכישה ואם הוא יהיה מרוצה מטיבו של המוצר, מאיכות השירות וממהירות ההגעה של המשלוח, קיימת סבירות שהוא יהפוך להיות לקוח שבוי של אתר אינטרנט זה.

פילוח השוק

ערוצי השיווק הם מדויקים ובמסגרת המחקר של אסטרטגיה שיווקית, בוחנים מיהו קהל היעד המתאים ביותר עבור כל שירות או מוצר. אם דובר בקהל אשר נמנה עם הגיל השלישי, אימהות לאחר לידה, בני נוער וכו'. כאשר מתמקדים בקהל היעד לא מבזבזים זמן וכסף על קהל שאין לו כל עניין במוצר הספציפי. כאשר מתמקדים בקהל הנכון, האפקטיביות של אסטרטגיה שיווקית שנבחרה היא גבוהה ביותר.

סרטונים ביוטיוב

ערוץ שיווקי מומלץ נוסף הוא פרסום סרטונים ביוטיוב. אם החברה עוסקת במוצר חדשני למטבח הסרטון יראה את אופן הפעלת המכשור, את המהירות בה הוא פועל, הנוחות הרבה וכל יתרון נוסף שלו. כאשר הלקוח רואה את כל העובדות הלכה למעשה, קיים סיכוי סביר שאם הוא חושב שהמוצר יסייע לו הוא יזמין אותו עבור המטבח הפרטי שלו.

המאמר נכתב בשיתוף EzPoint.

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

אודות הכותב

היי, קוראים לי אליו בן-עמי, מנהל וחבר צוות במוקה קריאייטיב בע”מ. אני חי ונושם שיווק דיגיטלי עם התמחות בגוגל, בניית אתרי אינטרנט ומסחר אלקטרוני מהמקום הכי מגניב בתל-אביב. את לימודי ארכיטקטורה בטכניון עזבתי לטובת עולם השיווק בשנת 1997, בימים שהאינטרנט הגיע אלינו הביתה דרך מודם 33.6K עם צפצופים מוזרים. כבר מעל 20 שנה שאני מתרגש כמו ילד מהקסם הטכנולוגי הזה שנקרא אינטרנט, מתרגש מכל אתר חדש שעלה לאוויר, מחייך לקבלת עוד ליד שמגיע מקידום אורגני בגוגל אבל הכי הרבה מתלהב (כן, כמו ילד קטן), ממכירה נוספת שהגיעה מהחנות באמזון או בכל אתר איקומרס אחר שאני מקדם.
משנת 2008, כשעברתי מתפקיד סמנכ"ל שיווק בחב' מחשבים לעצמאי ועד עצם היום הזה, בניתי מודל עסקי שמבוסס על יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות שלי. אמון, עבודת צוות ומקצועיות הם לא בגדר סיסמא ריקה מתוכן. אצלי זה ממש דרך חיים. את ההנאה הכי גדולה שלי מהעבודה, אני מקבל באמצעות ההצלחות העסקיות שאנחנו מצליחים לייצר ללקוחות שלנו. זה ממלא בתחושת סיפוק ושליחות אמיתית. 
אני מקפיד על שירות לקוחות אישי, שביעות רצון גבוה. מתן ערך של ממש מהעבודה איתנו. אני מאמין שבשביל להצליח בהשגת המטרות, כל אחד מאיתנו חייב סביבה תומכת, צוות מנצח ועבודה שיטתית וחכמה. זה כל סוד ההצלחה שלי! רוצה להצטרף? :)

תהיה חבר ותשתף

קבל.י ללא עלות או התחייבות

פגישת ייעוץ איתי 1:1
לשיחת על האתר וקידום העסק שלך