בדיקת בגוגל מציגה שמיקומי האתר ירדו ולא יודע למה?

מיקומי האתר ירדו

הנה תוכנית פעולה לטיפול בבעיה, שכנראה עוד לא הכרת עד עכשיו

המאמר נכתב על בסיס תיאור מקרה אמיתי באתר אותו אני מקדם עם הביטוי "סדנת מכירות".

מקדמי אתרים רבים נוטים להתעלם מעליה או ירידה מינורית של כמה מיקומים לביטוי – למעלה או למטה, שהרי זה קורה על בסיס יומיומי. לכן אנו מחפשים בעיקר את הביטויים שהשתנו באופן חריג ופתאומי במהלך החודש – מעל 10 מיקומים ויותר לדוגמא.

במהלך העבודה השוטפת בקידום אורגני לאתרים, יכולים להיות מצבים, שאנחנו מתמקדים במשהו אחד ודברים אחרים, לא פחות חשובים, פשוט נעלמים לנו מתחת לרדאר, תופסים אזימוט ופתאום נמצאים במקום אחר. בנוסף, כשישנן ביטויים רבים למיקוד, ייתכן שביטויים נוספים, שהגדרנו בתחילה כחשובים, יתפספסו לאורך הזמן כיוון שהקדשנו מחשבה ותשומת לב לטפל בביטוי אחר. מכירים מצב כזה?

אז הנה וידוי קטן – אני לא יודע איך זה קרה לי, אבל זה בדיוק מה שקרה עם הביטוי "סדנת מכירות" באחד האתרים שאני מקדם. בדיקת מיקום של הביטוי הזה עד סוף אוקטובר 20, היה באופן די יציב על הדף הראשון בגוגל, סביב מיקום 8. בדיקת מיקום בגוגל מתחילת חודש נובמבר הראתה ירידה של 11 מיקומים, למקום 19 ושוב יציבות סביב המיקום הזה. בבדיקת מיקום חודשיים אחרי, בדצמבר – שוב חלה ירידה ושוב עליה וזיגזוג כזה במיקום, כמו שניתן לראות בגרף הבא:

מה עושים כשיש ירידה במיקום בגוגל?

יכולות להיות סיבות רבות לירידת מיקום בגוגל. במקרה פרטני זה אני מתייחס לירידה לביטוי ספציפי ולא לאתר שלם. זה סיפור אחר לגמרי, כשאתר יורד במיקומים באופן גורף בכל הביטויים ואם חוויתם ירידה גורפת, צריך לעשות בדיקה אם האתר נענש על ידי גוגל, היה עדכון ליבה באלגוריתם של גוגל, ואולי אפילו בעיה טכנית באתר שפוגעת בחווית המשתמש או באינדוקס. כאמור זה לא המקרה.

במרבית המקרים בהם עשינו בדיקת מיקום בגוגל וראינו ירידה משמעותי בביטוי אחד, נתחיל בסדרת פעולות כגון להביא קישורים איכותיים לדף, לעבות את התוכן בדף, להגדיל את הצפיפות לביטוי ואף לשבץ אותו בעוד כותרות וכו'. פעולות כאלה ואחרות היו יכולות להיות נכונות, אך לאו דווקא במקרה הזה…

עם הכלי הגאוני של מערכת כליום הצלחתי להבין את הסיבה לכך באופן מהיר מאד!

שינוי התצוגה מתצוגת Ranking לתצוגת Ranking by URL בדוח בדיקת מיקום בגוגל, שמציג לי תמונה אחרת מהגרף הנ"ל ובום! הנה התשובה לירידה במיקום בגוגל!…

המצב הזה נקרא "חילופי משמרות" וזה מצב שקורה למעשה בגלל שגוגל מחליטה בכל פעם להעדיף דף אחד על פני האחר, לטובת הביטוי הזה. בכל פעם שהתחלפה משמרת, המיקום ירד יותר ויותר. אנחנו לא יכולים לדעת מה היתה הסיבה לכך ובמקרה הזה לדוגמא, הפעולות שהזכרתי מעלה, לא היו בהכרח פותרות את הבעיה, ובוודאי לא בהכרח מונעות הישנות מקריים נוספים של חילופי משמרות.

אוק. עשינו בדיקת מיקום והבנו את הבעיה, עכשיו מה? 

יש תוכנית פעולה ברורה, איך לטפל בזה, ואם ניישם אותה נכון, בסופו של דבר, תוך כמה שבועות, נוכל לראות את הביטוי "סדנת מכירות" שוב מגיע לדף הראשון ואף למקומות ראשונים בגוגל.

המטרה של התוכנית, היא לייצר עמוד אחד חזק, במקום מספר עמודים חלשים, בהם עולה הביטוי.

כדי לעשות זאת, ניתן לבחור עמוד אחד מבין העמודים עליהם מקודם הביטוי בגוגל. כדי לדעת איך לבחור, את העמוד החזק ביותר, ניתן פשוט ללכת לגוגל אנליטיקס, להפיק את הדוח הבא ולהוריד אותו לאקסל.

יש להפיק את הדוח לתקופה של מספר חודשים אחורה, 3-6 חודשים בערך.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים או התקשרו 073-7839696
שתף את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email