מעורבות העובדים במדיה החברתית של החברה, הינה דרך נהדרת לשיפור נאמנות לקוחות למותג והגדלת מכירות. סקר שנעשה בארה"ב מציין ש 82% מהאנשים אומרים שהם סומכים על חברה כאשר צוות העובדים והמנכ"ל בה, פעילים ברשתות החברתיות.
[אם בגלל שזה בונה אמינות, מציג שקיפות, מקצועיות, קידמה טכנולוגית ועוד]
עובדים רבים, מעורבים במדיה החברתית כך או אחרת.
כשעובד מעלה תמונות מהסמארטפון לפייסבוק או לאינסטגרם מאירוע חברה, כנסים, הווי צוותי, הרמת כוסית, או סתם מארוחת הצהריים המשותפת, ויתייג את דף החברה, הפוסטים האלו יהיו חלק מהדף העסקי של החברה (או המותג) ויוצג בפני מי שיחפש ויתעניין בחברה. זה יכול להיות לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים או עובדים פוטנציאלים ששוקלים לבוא לעבוד בה ובין אם מדובר בכל אחד מהם, הרי שהתרומה של הפוסטים האוטנטיים הללו היא עצומה לבניית הנוכחות במדיה חברתית בכלל ולחיזוק המותג הפרט.
הנה כמה דוגמאות לשיתופים שביצעו עובדים באינסטגרם שלהם תחת #ilovemycompany
שיתוף עובדים והגדלת מעורבותם במדיה החברתית, נכון לכל חברה, ללא קשר לתחום פעילותה. בין אם היא מתעשיות היי טק או התעשיות הבניה, בין אם הלקוחות שלה הם צרכנים (B2C) או עסקים (B2B), בין אם יש בה 10 עובדים או 1000 עובדים ויותר. זה נכון לגבי כולם.
ניתן ואף רצוי מאד לעודד (ואף לתגמל) עובדים לעשות את השיתופים הללו במדיה החברתית ולרתום אותם למאמצי השיווק והמכירות של החברה. כיצד, מתי ומה כדאי לשתף, באיזה אשטגים להשתמש באינסטגרם וכו'. האחריות להדרכת העובדים כמו כן, על אישורי תיוגים, הנה על מחלקת השיווק בחברה. מדוע? כי במדיה חברתית, כמו כמעט בכל דבר אחר, דבר טוב, יכול לשמש גם לכוונות זדוניות ואנחנו לא רוצים שיועלו דברים שיכולים להביך את החברה…
הנה 7 צעדים פשוטים שיעזרו לך לעשות סדר:
- כתיבת מדיניות אשר מגדירה בבירור מה ניתן ומה לא ניתן לאמר במדיה החברתית. מכיוון שהודעות ופרסומים על חברה נראות בדרך כלל ברחבי העולם, הערות שליליות של העובדים על ארגון פוגעות במוניטין שלו, ולגרום להפסדים כספיים. מדיניות מדיה חברתית ברורה עם זאת, מונעת אי נעימות.
- הדרכת עובדים – מעבר להדרכה טכנית (שכמעט איננה נדרשת) חשוב להדריך את העובדים, כיצד נכון לכתוב תגובות (בנימוס!) ומה לעשות במקרים נכתב תוכן פוגעני.
- מעורבות הדרג הניהולי תאפשר להימנע מאיזכורים שעשויים לפגוע ביתרונות תחרותיים – לעיתים הכרחי להמתין להשקת הפרויקט כדי למנוע מהמתחרים מידע חסוי של החברה.
- כדאי לייצר התלהבות בקרב העובדים על תהליכים והתפתחויות חיוביות שמתרחשות בחברה ולעודד את העובדים לשתף זאת בפרופילים האישיים שלהם. כשהמשפחה והחברים שלהם יראו את זה, זה יעלה את ערכם בעניהם ויתן להם יופי של נושא לשיחה במפגש הבא. אנשים רבים אוהבים לספר בגאווה על החברה שהם עובדים בה. בצבא קוראים לזה גאוות יחידה.
- מומלץ לעודד עובדים לשתף תוכן ייחודי ומעניין במיוחד שהועלה כבר לדף החברה (על יד איזכור בתכתובת פנימית בחברה). ניתן גם לשלוח להם חומרים דיגיטליים שניתן לשתף ולאפשר להם לעלות פוסטים אישיים משלהם. תמונות שיווקיות, קטלוג חדש או כל חומר שיווקי שעשי לעניין את העולם בחוץ והעובדים ישמחו לפרסם.
- תמריצים רבותי, תמריצים! תחרות פנימית בין העובדים נושאת פרסים, כמו כרטיס מתנה, בילוי זוגי במסעדה או אפילו יום חופש בשכר, עשוי להישמע אטרקטיבי מאד בעיני רבים.
- מדידה. שימוש במילות מפתח והאשטגים ייחודיים, יכול לספק לנו תובנות על מידת מעורבות העובדים במדיה החברתית של החברה מחד ומידת האפקטיביות שלה.
שתפו או שאלו שאלות – ספרו כאן בתגובות איך אתם הולכים, לקדם את מעורבות העובדים שלכם במדיה החברתית של החברה?