קידום ממומן
בגוגל PPC

רוצה לקבל לידים מהאתר ומהר? הכנו עבורך טיפים שווים לקריאה על קידום ממומן בגוגל.
שניה לפני שהקפה גולש...

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

קידום ממומן בגוגל יתרונות, סוגים, ומתי עדיף על קידום אורגני או פרסום בפייסבוק?

החיפוש בגוגל נעשה כל כך מהיר, זמין, קל ופשוט עבורנו, כך שאנו עושים בו שימוש יומיומי כמעט מבלי לשים לב לכך. עם הסמארטפונים, אנחנו הולכים עם האינטרנט בכיס וכמעט כל שאלה או בעיה שאנו נתקלים בה במהלך היום, גורמת לנו לשלוח את היד לטלפון ולקבל תשובה תוך שניה! 

שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים את השירות או המוצר שלך, הם בוודאות יחפשו אותו בגוגל. 

ואם אתה רוצה לקוחות, אתה צריך פשוט להיות היכן שהלקוחות מחפשים אותך, נכון? לא בדיוק…

כשמישהו יחפש אותנו, עם השם שלנו, אנחנו בד"כ נהיה ראשונים בגוגל – זאת לא חוכמה גדולה. 

מה שאנחנו רוצים יותר, זה בעצם לקבל חשיפה ללקוחות, שאינם מכירים אותנו – כלומר, לקוחות חדשים.

כאלה שלוקחים את הסמארטפון לידי ומקלדים את סוג השירות או שם המוצר שלנו. כאלה שמתארים את הבעיה – שעבורה יש לנו פתרון. כאלה שמחפשים לקבל ידע או או הכישורים שיש לנו ושאנחנו רוצים לתת.

במילים אחרות ובקיצור: מה שאנחנו צריכים זה בעצם קידום ממומן בגוגל!

איך זה בעצם קורה?

בכדי שזה יקרה, אנחנו חייבים להופיע בראש דף תוצאות החיפוש בגוגל – ופה נכנס הקידום הממומן בגוגל לתמונה. בראש תוצאות החיפוש, במיוחד עבור ביטויים עם נפח חיפוש ותחרות גדולה, נמצאות מודעות עם קידום ממומן בגוגל. נוכל לזהות אותן די בקלות לפי המילה "מודעה" המופיעה בראש כל אחת מהן. מודעות אלו, הן של בעלי עסקים, בדיוק כמוך, שמפעילים קידום ממומן בגוגל ובאמצעותו הם מביאים תנועת גולשים לאתר. החשיפה בראש תוצאות החיפוש (הפרסום בקיצור), נעשת בתמורה לתשלום ישירות לגוגל.מודל התשלום בקידום ממומן בגוגל נעשה בשיטת PPC (Pay per click) – או במילים אחרות, תשלום עבור הקלקות בלבד (ולא עבור עצם החשיפה). רק עבור גולשים שהגיעו לאתר – נשמע מאד הוגן, נכון? 

עם תקציב ריאלי וקמפיין שנבנה טוב, נוכל להתחיל לקבל פניות מהאתר, תוך ימים ספורים ולעיתים אפילו תוך שעות ספורות!

מה מאפיין את הגולשים שיגיעו אליך מקידום ממומן בגוגל?

קהל הגולשים המגיע מגוגל (בהשוואה לגולשים מרשתות חברתיות לדוגמא), נקרא ובצדק "קהל עם כוונת רכישה". מה זה אומר בעצם? כשגולש מחפש "טיסות ליוון" זה אומר שיש לו כוונה לטוס ליוון. כשהוא מחפש מעצב פנים, זה כנראה מכוון שהוא רוצה וצריך שירותי מעצב פנים. כוונת רכישה אינה אומרת בהכרח שעכשיו בדיוק הוא מתכוון לשלוף את כרטיס האשראי מהארנק ולהזמין, אך בהחלט יש לו כוונה ועניין בשירות או המוצר. יכול להיות שזה יקרה רק בעתיד, או לא יקרה בכלל, אבל זה אומר שהוא מגלה עניין. אם גולש לא יחפש ביטוי הקשור למוצר או השירות שיש לך בעסק, הוא כלל לא יחשף למודעה שלך (בהנחה שאתה עושה קידום ממומן בגוגל ויש לך קמפיין פעיל כמובן). לדעתי הדרך הנכונה להסתכל על זה הוא המודעות המוצגות בשיטת PULL – משוך. זאת בהשוואה למודעות המוצגות בשיטת PUSH – אליהן אסביר כאן בהמשך.

קידום ממומן בגוגל או פרסום בפייסבוק?

כשאנו מדפדפים על הפיד בפייסבוק, (או כל רשת חברתית אחרת), אנחנו נעצרים על דברים שהאלגוריתם של פייסבוק מניח שעשויים לעניין אותנו. לעיתים באמת קורה, שפייסבוק יציג לנו גם מוצר או שירות שאנחנו מחפשים, או מתכתבים לגביו, עם חברים בצ'אט, בתגובות, או בווצאפ. לפעמים זה מפוסט דומה שעשינו עליו לייק, או אפילו רק מדיבורים על נושא מסויים (והטלפון לידינו). זה באמת מדהים, אבל בנוסף לזה, הוא יציג לנו גם דברים רבים שאינם בהכרח כאלה מעניינים… בניגוד לשיטת ה PULL בגוגל, המודעות של מפרסמים בפייסבוק מוצגות לנו בשיטת PUSH – או במילים אחרות – נדחפות לנו לפנים, מבלי שחיפשו את אותו מוצר או שירות. כשאני נשאל לא פעם מה עדיף: קידום ממומן בגוגל או פרסום בפייסבוק, אני נוהג לענות שהתשובה אינה חד משמעית. ברב המקרים נכון לשלב בין שני הכוחות ה PULL של גוגל עם ה PUSH של פייסבוק. למתקדמים בנינו רצוי לעשות גם פרסום cross platform – והפירוט על זה יבוא בהמשך.

רגע אבל אנשים מחפשים גם בפייסבוק?

נכון אני אומר, גם בפייסבוק יש שורת חיפוש ויחד עם זאת – הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל יעד עם כוונת רכישה מדויקת היא על ידי קידום ממומן בגוגל. מזה שנים מדברים על כך, שתוצאות החיפוש בפייסבוק פשוט מביישות ולא מספקות את הסחורה. תכל'ס נתקלתי במקרים שאנשים מחפשים משהו או מישהו שנמצא בפייסבוק – דרך גוגל… מצחיק שגוגל יודעת לתת תוצאות חיפוש של משהו בפייסבוק יותר טוב מפייסבוק עצמה.  כשיש לך מודעות פרסום עם מונחי חיפוש רלוונטיים למוצרים והשירותים בעסק שלך אתה תקבל לאתר תנועת גולשים שמחפשים את הפתרון שלך לבעיה שלהם, באופן הכי מדוייק שיש.

קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל

אוק. אז הבנו את היתרונות של קידום ממומן בגוגל וגם סרקנו את ההבדל המהותי בינו לבין הפרסום בפייסבוק, אבל רגע. למה לא עדיף לעשות קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל? (וככה לא לשלם בכלל על התנועה לאתר)… 

לקדם אתר אורגני, לדף ראשון בגוגל, זה עניין זמן רב לבעלי עסקים שמסתכלים רחוק ורצים למרחקים. הגעה למקום הראשון בגוגל, עם ביטוי תחרותי, זה עניין של חודשים רבים ולעיתים גם שנים (בהתאם למידת התחרות). עד שנתחיל לקבל תנועה מספקת מקידום אורגני, ניתן וכדאי להפעיל קמפיין מול קידום ממומן בגוגל. מדובר בשני ערוצי שיווק, שמטופלים באופן שונה לחלוטין וזה לא נוגד אחד את השני. בהחלט אפשר ורצוי לשלב (עד כמה שהתקציב מאפשר) קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל. 

אז מה ההבדל בעצם בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?

הדוגמא הטובה ביותר שאני אוהב לתת למי ששואל אותי על כך, היא להשוות את זה להבדל בין חוואי Farmer לצייד Hunter. 

חוואי שמעוניין לגדל תפוחים, צריך להמתין שנים מהרגע שהזרע, יהפוך לשתיל, שיהפוך לעץ ועד שיתן פירות טובים למאכל. במשך השנים הוא ישקיע מאמצים בטיפוח הצמח מתוך ידיעה ברורה, שיום יבוא והמאמץ ישתלם. הצייד מאידך, הוא יניח אוכל על השולחן, בד"כ מיד באותו היום שיצא לצייד.

אז לכאורה נראה, שעדיף הצייד על החקלאות? 

לא בהכרח!

לשם הדוגמא, בוא נבחן את זה במושגים של שיווק בגוגל בלבד.

בעל עסק שמבין מה זה SEO נוהג כמו חוואי, בהשוואה לבעל עסק שעושה רק PPC – ונכון נוהג כמו צייד.

מדוע? בקידום האורגני לוקח זמן לראות פירות מעמלינו, אולם לכשיגיעו הם יהיו בשפע כל כך רב, שאפילו לא נוכל לאכל את כולם. לכשיגדל העץ, הוא ימשיך וימשיך לתת פירות (או בהשוואה לעולמו – לידים) אפילו אם לא נעשה דבר במשך זמן רב. וב PPC לשם השוואה – מיד עם סגירת הקמפיין, הלידים יפסקו מיידית.

הצייד יודע, שאם לא יקום בבוקר ויצא לצוד, לא יהיה לו אוכל ואילו החוואי? לכשיגיע הזמן, הוא יוכל לשבוע לאורך שנים, מבלי לעשות דבר…

אם מדובר באתר חדש, כדאי להתחיל להתחיל עם קידום ממומן בגוגל ובמקביל להשקיע גם בקידום האורגני. כך למעשה, לכשהקידום האורגני יתחיל לתת פירות, נוכל להוריד תקציבים בקידום ממומן עד לכדי סגירתו המוחלטת בהמשך.

קידום ממומן בגוגל - יתרונות עקריים

1. שליטה בתקציב

לאחר סיום שלב הקמת הקמפיין, ניתן להתחיל ולהפסיק את הקידום הממומן בגוגל בכל רגע נתון. להדליק ולכבות ממש כמו מתג חשמל. בנוסף לכך, ניתן לקבוע כל תקציב רצוי – אפילו 5 ש"ח ליום. נשמע אולי מופרך, אך עם לקוחה שלי, מורה פרטית לגרמנית בשם אגנס, יש קמפיין כזה שרץ כבר במשך חודשים, שמביא לה מספיק לקוחות ללימוד פרטני לגרמנית ובדיוק לפי הצורך שלה. מאידך יש לקוחות שהתקציב היומי שלהם עומד על מאות ש"ח ביום וזה עדיין משתלם להם להוציא אלפים רבים בחודש, בגלל חישוב החזר השקעה והכנסות שגדולות הרבה יותר מההוצאה. התקציב לקמפיין נקבע לפי הצורך ואם עדיין לא פרסמת אף פעם בגוגל, כדאי שתדע שנוכל לקבל שובר מתנה לקידום ממומן בגוגל בסך 300 ש"ח, להתנסות ראשונית, לפני הוצאת תקציב גדול ומחייב.

2. ערוצי שיווק מגוונים

בעלי עסקים נוטים להתעלם, או פשוט לא יודעים, שעם גוגל ניתן לפרסם במספר ערוצים נוספים לרשת החיפוש הטובה והמסורתית. מערכת הפרסום של גוגל (נקראת גוגל אדס – Google ads) מאפשרת קידום ממומן גם של סרטונים ביוטיוב, מודעות באנרים באלפי אתרי אינטרנט ואפילו ב Gmail. 

אפשרויות הפרסום של גוגל אינם כוללות מענה רק למי שמחפש משהו. עם רשת המדיה GDN ניתן לדוגמא לבצע רימרקטינג, שזה אומר להציג באנרים באתרי אינטרנט רק בפני אנשים שביקרו באתר (אפילו אם הם בכלל הגיעו לאתר מפייסבוק). יוטיוב הפך בשנים האחרונות לרשת חברתית של ממש ונעשה כל כך פופולרי בקרב בני נוער, שהוא מהווה תחרות של ממש לרשתות חברתיות מסורתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק. הפרסום ביוטיוב כולל פורמטים שונים, כולל כאלה שלא ניתן לדלג מעליהם ובכל מקרה, כדי שנזכור, אם הגולשים מדלגים – אנחנו לא משלמים!

3. טירגוט

טירגטוג בגוגל מתייחס לקהל היעד שלנו, אליו אנו רוצים לפרסם. 

מעבר לשימוש במילות מפתח, כאמצעי לאיתור קהל עם כוונת רכישה, ניתן גם למקד את הפרסום שלנו רק לדוברי שפה מסוימת, במיקום מסויים (אזור או עיר) ואפילו עם תחומי עניין ספציפיים – ממש בדומה לרשתות החברתיות. אפשר אפילו לטרגט לפי סוג המכשיר ממנו המשתמש גולש (דסקטופ, מובייל או טאבלט) ולהתאים את הצעת המחיר לביד בהתאם. פוטנציאל ההגעה בישראל מגיע למעל 90% מכלל משתמשי האינטרנט.

גוגל היא בעיני סוכנות הביון הכי גדולה בעולם – ובעלת מאגר נתונים עצום עלינו. נכון שזה נשמע מפחיד והאח הגדול, אבל היי – כמפרסמים ובעלי עסקים, נכון שאנחנו רוצים לדעת להגיע בעיקר למי שמעניין אותנו?

4. ניתוח נתונים ומעקב אחר תוצאות

יכולות המדידה במערכת גוגל אדס, מתקדמות מאד עם אפשרות לקבל נתונים רבים על ביצועי הקמפיין. יש אפשרות לדעת בדיוק רב, ובכל זמן נתון – כמה אנשים לחצו על המודעה, עם איזה ביטויים הם הגיעו, מה אחוז ההקלקות מסך החשיפות (נהוג לקרוא לזה יחס המרה CTR) ועוד רבות. נתונים אלו מאפשרים לנו לבצע אופטימיזציה שוטפת ולטייב את תוצאות הקמפיין והחזר ההשקעה בהתאם. 

גוגל מאפשרת להציג מודעות מורחבות, עם נוכחות בולטת, היכולות להגדיל את יחס ההמרה. תוספים כגון, מספר טלפון שמוצג לצד המודעה, קישורים ישירים לעמודים נוספים באתר, יתרונות השירות ועוד, מאפשרים להגדיל את יחס הקלקה ולהגדיל את התנועה לאתר מהקמפיין.

נקודת מבטי האישית על קידום ממומן בגוגל

אחד מהדברים שהכי עושים לי כיף בעבודה, הוא לשמוע מהלקוחות שלי, שרב עבודות וההכנסות שלהם הם מקמפיין קידום ממומן בגוגל! לקוח ותיק שלי (מעל חמש שנים), איש אלומיניום מוכשר בשם בוריס מנישביץ, אומר לי מידי פעם בשיחות שלנו, שכמעט כל העבודות שלו מגיעות מגוגל. לעיתים הוא מתקשר לאמר לי להוריד תקציב כי הוא לא יכול לקבל יותר עבודות. 

לקוח נוסף שלי, בשם מני אנצר (גם מזה חמש שנים), הוא מטפל בעל קליניקה לטיפול בכעסים. מני הגיע אליי סקפטי לחלוטין לגבי גוגל, אחרי אכזבות מניסיונות לא מוצלחים עם משווקים אחרים ואני ביקשתי הזדמנות להוכיח לו ש"הדבר הזה" עובד. לא לקח למני זמן רב להשתכנע שגוגל עובד כמו קסם. לעיתים אני סוגר למני את הקמפיינים לתקופה של חודש או חודשיים, ומפעיל אותו שוב, רק כשהוא שוב מעוניין בלקוחות חדשים לקליניקה. קידום ממומן בגוגל הוא ממש כמו ברז מים – קובעים מה התקציב (עוצמת הזרם), פותחים וסוגרים את הקמפיין לפי הצורך.



אז מה לסיכום קידום אורגני או ממומן?

גוגל ממומן הוא כלי חכם ויוצא מהכלל, כשהוא נעשה באופן נכון ומדוייק. היכולת להביא באופן מהיר יחסית, תנועת גולשים רלוונטים לאתר ולהמיר את חלקם ללקוחות, פועל לפעמים כמו קסם! 

קיימים עסקים רבים בעולם, שממש תלויים בקידום הממומן בגוגל באופן מוחלט – בין אם זה אתרי איקומרס או אפילו בעלי עסקים כמו מנעולן, אינסטלטור או קבלן אלומיניום. יחד עם זאת, אני סבור שזאת עשויה להיות טעות, להשקיע כסף רב ולאורך זמן בקידום ממומן בגוגל בלבד (או ברשתות חברתיות בלבד). במרבית העסקים והחברות, יש לתת תשומת לב גם לקידום אורגני של אתר העסק או החברה ולא להסתמך רק על על פרסום ברשתות חברתיות או קידום ממומן בגוגל בלבד.

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

משרדים: רח' מזא"ה 27, תל-אביב
(ליד שד' רוטשילד)

מעדיף שאנחנו נתקשר אליך? 

תחומי המומחיות שלנו

אנחנו אוהבים את העבודה שלנו ורואים בהצלחות של לקוחות שלנו, כדבר המתגמל והכייפי ביותר בעמלנו.
הנה התחומים בהם נשמח לעמוד גם לשירותך 🙂

לקוחות ממליצים

בזמן שכל המשווקים האחרים, יספרו לך שהם הכי טובים בעולם,
אנחנו ניתן ללקוחות שלנו, בעלי חברות ועצמאים, ממש כמוך, לספר לך על העבודה איתנו (לא נגענו):

עופר רשף, מרצה, מנחה סדנאות, ומאמן 

אליו הוא אדם מאוד מקצועי עם הבנה רחבה של עולם בניית וקידום האתרים. יסודי, אכפתי ומשקיע אף מעבר לנדרש ולמתבקש. כייף מאוד לעבוד איתו ויש תחושה מתמדת של שותפות אמיתית.

 

גילי פיינשטיין, מאמנת לשינוי קריירה

במועד שנקבע מראש עלה האתר לאוויר ומאז אנחנו ממשיכים לשפר ולפתח אותו בהתאם לתגובת הקהל והשפעת פעולות הקידום. נכון להיום, רוב לקוחותיי מגיעים אליי דרך האתר ואני מודה על כך לאליו והצוות.

 

7 יבשות שילוח בינלאומי בע"מ, רני ממן

מתוך היכרות מעמיקה עם אליו ממליץ בחום. איש מקצוע ברמה מאד גבוהה, איכפתי, חרוץ ומה שהכי חשוב מביא את התוצאות. אני מקבל מדי יום שטף של לידים איכותיים ונוכחות עוצמתית ברשת. אליו דאג לבנות לנו אתר מדוייק ולקדם אותו עם עשרות ביטויים שהגענו איתם למקום הראשון תוך חודשים ספורים

לקוחות שכבר הצליחו איתנו

קבל.י ללא עלות או התחייבות

פגישת ייעוץ איתי 1:1
לשיחת על האתר וקידום העסק שלך