המטרה של כל אדם אשר מקים עסק ללא קשר לתחום העיסוק שבו בחר, היא להגיע להכנסות משמעותיות ולרווחים נאים. כדי להגיע לכך ההנהלה בוחנת כמה שיטות עבודה כדי למצוא את השיטה שהיא הנכונה והמתאימה ביותר עבור עסק זה. כדי למצוא אסטרטגיה שיווקית מוצלחת מבצעים בדרך כלל סיעור מוחות שמשתתפים בו גורמי המפתח בעסק. מנכ"ל החברה, מנהל השיווק, מנהל התפעול וכל גורם נוסף שהוא בעל ידע וחשיבה מחוץ לקופסה. כל אחד מהנוכחים מביע כמה אופציות של שיטות שיווקיות שאפשר ליישם בשטח ומהי הסבירות שתהיה לכך הצלחה.

קשה להעריך מראש איזו אסטרטגיה שיווקית תהיה מוצלחת ואיזו לא כיוון שיש גורמים רבים שמשפיעים על כך. המטרה היא ליצור תכנון מושלם ולבצע את כל המסלולים הנדרשים כדי להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים. הצעדים הראשונים כרוכים בהקמת אתר אינטרנט תדמיתי של החברה שבה יוקמו כל הקטגוריות של רבדי הפעילות שלה. נקודת המוצא היא ליצור דפים מפורטים ובעלי ידע רב שיוסיפו ערך מוסף לכל גולש אשר יגיע לאתר ויקרא את הכתוב בו.

ערוצי השיווק האפשריים

המוניטין של החברה הוא זה שמוביל אותה ובונה עבורה תדמית חיובית לאור אופן הפעילות שלה. כדי לבסס מוניטין זה נוקטים בכמה פעולות שיווקיות משמעותיות. המטרה היא להרחיב את קהל הלקוחות אשר יבחן את מוצרי החברה ואף ירכוש אותם.

לכן מבצעים מהלך של קידום ממומן ברשתות החברתיות שבו יוצרים אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים. מי שהמידע נראה לו מסקרן, ממשיך לגלוש באתר האינטרנט ונחשף למוצרים שהחברה מייבאת, מייצרת ומשווקת. אם הפרטים הללו נחוצים לו הוא יבצע הזמנה בקנה המידה הדרוש לו. זו יכולה להיות הזמנה של פריט אחד או של כמה פריטים, אך מה שחשוב הוא עצם העובדה שהלקוח ביצע רכישה ואם הוא יהיה מרוצה מטיבו של המוצר, מאיכות השירות וממהירות ההגעה של המשלוח, קיימת סבירות שהוא יהפוך להיות לקוח שבוי של אתר אינטרנט זה.

פילוח השוק

ערוצי השיווק הם מדויקים ובמסגרת המחקר של אסטרטגיה שיווקית, בוחנים מיהו קהל היעד המתאים ביותר עבור כל שירות או מוצר. אם דובר בקהל אשר נמנה עם הגיל השלישי, אימהות לאחר לידה, בני נוער וכו'. כאשר מתמקדים בקהל היעד לא מבזבזים זמן וכסף על קהל שאין לו כל עניין במוצר הספציפי. כאשר מתמקדים בקהל הנכון, האפקטיביות של אסטרטגיה שיווקית שנבחרה היא גבוהה ביותר.

סרטונים ביוטיוב

ערוץ שיווקי מומלץ נוסף הוא פרסום סרטונים ביוטיוב. אם החברה עוסקת במוצר חדשני למטבח הסרטון יראה את אופן הפעלת המכשור, את המהירות בה הוא פועל, הנוחות הרבה וכל יתרון נוסף שלו. כאשר הלקוח רואה את כל העובדות הלכה למעשה, קיים סיכוי סביר שאם הוא חושב שהמוצר יסייע לו הוא יזמין אותו עבור המטבח הפרטי שלו.

המאמר נכתב בשיתוף EzPoint.