מהו קידום אתרים אורגני

תוכן עיניינים

הנה כל הדרכים ליצור איתנו קשר

קידום לאתר אינטרנט הינו מכלול פעולות שבעל האתר או המקדם שלו אמורים לעשות בכדי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בנושא שהמגגל מחפש. להבדיל מקידום ממומן, שבו בעל האתר משלם לגוגל בכדי להיות מדורג בתוצאות הראשונות, אתרים שמקודמים בצורה אורגנית, יופיעו לאחר התוצאות הממומנות, מבלי לשלם לגוגל אף לא שקל אחד. גולשים רבים נוטים לדלג על התוצאות הממומנות ולהגיע לתוצאות שלאחר מכן, כי אתרים אלו נראים להם מהימנים מאשר התוצאות הממומנות.

תחומי הפעילות העיקריים בקידום

קידום באינטרנט מתחלק לשלושה תחומים עיקריים ועשרות משימות חד פעמיות או רוטניות, בכל תחום. כתיבת תוכן, השגת קישורים לאתר, ואופטימיזציה.

אופטימיזציה לאתר הינה שם כולל לשיפור ביצועי האתר ברמה הטכנית כמו מהירות האתר, דפים שבורים ועוד. (לא בכל המצבים) יש פעולות שצריך לבצע מידי יום, או מידי שבוע ויש פעולות שצריך לבצע פעם אחת. קידום הינו תהליך מתמשך שבדר"כ נמשך לאורך תקופה של חודשים ואף שנים מכוון שלוקח זמן רב, עד שרואים את השינוי המבוצעים על האתר באים לידי ביטוי בגוגל.

יתרונות

כאשר אתר מסויים מקודם בכל היביטיו בגוגל, הן מבחינת תכנים (חווית הגלישה והערך לגולש) והן מבחינת קישורים מאתרים חזקים האתר ככל הנראה בשלב מסויים יגיע לתוצאות הראשונות בשלל ביטויים בגוגל. יש פעולות רבות שנדרש לעשות לאורך זמן, כדי שזה יקרה אולם, עובדתית, ככל שהאתר יכיל יותר תוכן מקורי ובעל ערך ויספק חווית גלישה טובה, כך יגדל הסיכוי שהוא יגיע מהר יותר וגבוה יותר בביטוי נבחר.

הסבירות הגבוהה שאתר שמקודם טוב על ידי מקדם יגיע לתוצאות גבוהות בגוגל אינו היתרון היחיד. אתן דוגמא, תחשבו על עצמכם, מתי היית הפעם האחרונה שחיפשתם משהו בגוגל? ניכנסתם לגוגל הקלדתם מה שאתם רוצים ובאופן טבעי ואינטואטיבי, דילגתם על התוצאות הממומנות מסיבה כלשהי ובחרתם ככל הנראה בתוצאות הראשונות שלאחר מכן. לא ניכנס ללמה זה קורה, אך היתרון שמאחורי זה הוא עצום, מכיוון שמי שיכנס לאתר שלכם והסבירות שלו לבצע המרה באתר כמו רכישה, השארת פרטים וכדומה יהיו גבוהות יותר מאשר בתוצאות ממומנות. זה פשוט נראה יותר טבעי.

האם אתר שמקודם טוב יתקדם בכל הארץ?

במיוחד כשמדובר בעסקים לוקליים (כגון חנויות), התשובה היא בוודאות לא. גוגל חכם מאוד והוא יודע להבדיל בין עסק שנמצא ביקנעם ובין עסק שנמצא באילת. לכן, אין סיבה שמישהו שיחפש בגוגל חנות פרחים באילת, יקבל תוצאות של חנות פרחים בקריית מוצקין. אלא אם כן כתבת במפורש חנות אונליין לפרחים בקרית מוצקין ואתה נמצא באילת, אתה תקבל כנראה תוצאות הדומות לחיפוש. באתרים שהמיקום הגאוגרפי שלהם חשוב כמו במקרה הנל חנויות פרחים, מסעדות ואנשי מקצוע (כמו אינסטלטור לצורך העניין), גוגל תמיד יציג את העסקים שקרובים למגגל. במידה והאתר לא שייך למיקום גאוגרפי, כלומר העסק לא לוקלי, לא תהיה חשיבות למיקום הגאוגרפי של העסק. ניקח לדוגמא חברה לקידום – שהרי ניתן לקדם אתרים, מכל הארץ ואף בעולם. (אגב, יתרון עצום אבל לא ללקוח אלא למקדם עצמו :))

האם אפשר לקדם אתר בלי מקדם מוסמך?

התשובה היא כן ולא. האם אתה יכול לנסות להבין את התקלה שהיית לך במזגן ברכב? האם אתה יכול לנסות להתקין את המזגן החדש שקנית לבית בכוחות עצמך? האם אתה יכול ללמוד גיטרה בכוחות עצמך? אז ברור שכן. תקרא על הנושא שאתה מעוניין ללמוד עליו באינטרנט (ויש המון חומר על כל נושא באינטרנט כך שזו לא הבעיה) ותנסה בעצמך ויש סיכוי שתצליח אבל זה יעלה לך בזמן ואנרגיה. גם בניית אתר אינטנרט תוכל לעשות לבדך במידהו תשקיע מאמץ בקריאה.

לרוב אנשים שרוצים לקחת את השירות שאנו נותנים – קידום אתרים, לאו דווקא מגיע מאנשים שהם אינם כישרוניים, ההפך הוא הנכון, הלקוחות שלנו מוכשרים בטירוף בעבודתם, אך ככל הנראה אין להם זמן בכדי גם לנהל את העסק ולתת שירות לקוחות, לבצע עסקאות ועוד ועוד אז הם מורידים חלק מהדברים כמו קידום ומשאירים אותו למומחים ועל ידי כך חוסכים זמן ואנרגיה שהם יכולים לנצל עבור דברים אחרים.

קידום באינטרנט הינו נחוץ לעסק אשר רוצה לקבל יותר פניות איכותיות, להגדיל את החשיפה לאתר, להגדיל את כמות הלקוחות החוזרים ועוד הרבה דברים נוספים. אנחנו מאוד אוהבים לקדם אתרים אורגני במוקה ונשמח לתת לכם פתרון הולם עבור העסק שלכם. מוזמנים להתקשר אלינו לקבלת פרטים נוספים ולהתייעצות.

נשמח לעזור לך להצליח!

אז שנעבור לפרטי?

אודות הכותב

היי, קוראים לי אליו בן-עמי, מנהל וחבר צוות במוקה קריאייטיב בע”מ. אני חי ונושם שיווק דיגיטלי עם התמחות בגוגל, בניית אתרי אינטרנט ומסחר אלקטרוני מהמקום הכי מגניב בתל-אביב. את לימודי ארכיטקטורה בטכניון עזבתי לטובת עולם השיווק בשנת 1997, בימים שהאינטרנט הגיע אלינו הביתה דרך מודם 33.6K עם צפצופים מוזרים. כבר מעל 20 שנה שאני מתרגש כמו ילד מהקסם הטכנולוגי הזה שנקרא אינטרנט, מתרגש מכל אתר חדש שעלה לאוויר, מחייך לקבלת עוד ליד שמגיע מקידום אורגני בגוגל אבל הכי הרבה מתלהב (כן, כמו ילד קטן), ממכירה נוספת שהגיעה מהחנות באמזון או בכל אתר איקומרס אחר שאני מקדם.
משנת 2008, כשעברתי מתפקיד סמנכ"ל שיווק בחב' מחשבים לעצמאי ועד עצם היום הזה, בניתי מודל עסקי שמבוסס על יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות שלי. אמון, עבודת צוות ומקצועיות הם לא בגדר סיסמא ריקה מתוכן. אצלי זה ממש דרך חיים. את ההנאה הכי גדולה שלי מהעבודה, אני מקבל באמצעות ההצלחות העסקיות שאנחנו מצליחים לייצר ללקוחות שלנו. זה ממלא בתחושת סיפוק ושליחות אמיתית. 
אני מקפיד על שירות לקוחות אישי, שביעות רצון גבוה. מתן ערך של ממש מהעבודה איתנו. אני מאמין שבשביל להצליח בהשגת המטרות, כל אחד מאיתנו חייב סביבה תומכת, צוות מנצח ועבודה שיטתית וחכמה. זה כל סוד ההצלחה שלי! רוצה להצטרף? :)

תהיה חבר ותשתף

קבל.י ללא עלות או התחייבות

פגישת ייעוץ איתי 1:1
לשיחת על האתר וקידום העסק שלך