אסטרטגיה שיווקית המבוססת על מעורבות העובדים במדיה חברתית

כולנו יודעים שהמלצה מחבר או בן משפחה, יוצרת אמון גבוה מאד בעסק או במותג שהומלץ עליו, ולכן קוראים לזה פה לאוזן או פל"א בקיצור. בעידן של היום, המלצות פל"א כבר לא עוברות רק ברמה הפיזית מפה לאוזן, אלא נעשות רבות באמצעות המדיה החברתית. האפקטיביות של המלצות במדיה החברתית גבוהה מאד וכעת נראה איך ניתן להשתמש בכך גם לטובת העסק, באופן מושכל ומתוכנן מראש.

כאשר העובד באמת מאמין בחברה ובערכיה ואוהב את עבודתו, ניתן לנתב את ההתלהבות שלו לפעילות יזומה שלו במדיה החברתית. פוסטים שהוא יעלה, או שיתופים לפוסטים מדף החברה, יאפשרו ליצור הגדלת החשיפה של פעילות החברה במדיה החברתית בקרב חבריו ובני משפחתו ויהוו מאין המלצה בונית אמון בקרבם על החברה והמותג, שתוביל בהמשך להגדלת המכירות.

תכנים שהיינו רוצים שעובדים ישתפו במדיה החברתית שלהם, כוללים אירועים חשובים בחברה, כגון השקת מוצר חדש, השתתפות בכנס, אירוע חברה לכבוד, הדרכות עובדים על מערכת חדשה המבשרת על קידמה, פעילות החברה למען הקהילה ועוד. השיתופים של העובד במדיה החברתית שלו, יכולים להיות כמובן תכנים שהוכנו על ידי השיווק (ואז העובד ביצע שיתוף) אולם הפוסטים שיקבלו הכי הרבה חשיפה ותגובות יהיו הפוסטים האותנטיים שהוא יצלם ויעלה בעצמו! פוסטים אלה, יכולים להיות חסרי משמעות כביכול לחברה, כגון תמונה מארוחת צהריים משותפת עם החברים לעבודה במסעדה, או יותר משמעותיים, כמו צילום מחויות יום גיבוש לצוות וכאן הוא עשוי לקבל פרגון גדול ברמה האישית מקרוביו, מה שיעלה עוד יותר את נאמנותו לחברה ולמותג. במקרים כאלו, ניתן ואף מומלץ שהעובד יתייג את הדף של החברה בפוסט, כך שהוא יתווסף לציר הזמן של דף החברה (לאחר סינון ואישור) ויהיה חלק בלתי נפרד מערכי החברה, אותם נרצה להציג בדף.

 

בעת יצירת תוכן לפלטפורמת מדיה חברתית, על העובד להיות שקוף ואמיתי בנוגע לקשר שלו עם החברה, כדי למנוע יצירת רושם שלילי. התוכן לא צריך להופיע כקידום מכירות עצמי, אלא להיות מנוסח בצורה מושכת, יוצר עניין וסקרנות בקרב לקוחות או עובדים פוטנציאליים. כזה שגורם להם לדעת לרצות עוד על החברה.

 

למרביתנו זה עשוי להיראות פשוט ואף טבעי לייצר פוסט ולשתפו במדיה, אולם לא לכולנו. כדאי מאד להעביר לעובדים הדרכות פנימיות על הדרך הנכונה לעבוד עם המדיה החברתית שלהם בראי האסטרטגיה השיווקית. על מה כדאי לכתוב ומה אסור בשום אופן להזכיר במדיה, כיצד לכתוב פוסט שיוצר עניין (קופירייטינג בקטנה), איך נכון להגיב לתגובות לפוסט שהעלו ואפילו מומלץ דרכים ליצירת תמונות מוצלחות באמצעות הסמארטפון (והרי לכם גם גיבושון קטן על הדרך). כאמור, חשוב מאד שההדרכות יכללו הנחיות על מדיניות של החברה לגבי תכנים של עובדים במדיה החברתית על החברה.

בכדי לעודד את העובדים לשתף את קרוביהם בהווי החברה, מומלץ להכריז על תחרויות נושאות פרסים. כל עובד ישמח לקבל שובר לארוחה זוגית (ואף לשתף גם את זה במדיה!) בגין זכיה בתחרות על הפוסט הנבחר, שתתקיים אחת לחודש לדוגמא. תחרויות בין העובדים, יכולות להיות לפי כל מיני פרמטרים, לדוגמא; הפוסט שקיבל הכי הרבה לייקים בחודש מסויים, הפוסט עם הצילום היפה ביותר, העובד שהעלה הכי הרבה פוסטים בחודש מסויים, העובד שעשה הכי הרבה שיתופים לתכנים שיווקים של החברה וכו' וכל המרבה הרי הוא משובח.

בכדי שהתכנים הללו, שהתאמצנו ועודדנו לייצר ולשתף, יגיעו לתפוצה גדולה ככל שניתן, צריך לזכור ולבקש מהעובדים, להגדיל את מספר החברים והעוקבים שלהם לא רק בקרב חבריהם ומשפחתם, כי אם בקרב קולגות ספקים שהם עובדים איתם ולקוחות כמובן! פייסבוק בדרך כלל יציע לנו בשלב כזה או אחר, חברות עם אותו לקוח או קולגה, אולם מומלץ לעודד מהעובדים להציע חברות לכל לקוח או ספק ואפילו מתחרה שהוא נמצא איתו בקשר במסגרת העבודה, או מחוצה לה.

לסיכום:

פעילות במדיה החברתית שנעשית כראוי על ידי העובדים והחברה יחד, תאפשר:

  1. יצירת תחושת ערך גבוהה בקרב העובדים שתביא לחיזוק נאמנותם לחברה
  2. חיזוק נאמנות למותג בקרב לקוחות קיימים שיביא לחיזוק נאמנותם לחברה
  3. הגדלת ערך המותג בקרב לקוחות פוטנציאליים שיביא לשיפור בשורה התחתונה של החברה
WhatsApp chat